جستجو

قائم مقام ایمیدرو اعلام کرد: ٣ محدوده معدنی استان ایلام در مرحله صدور پروانه اکتشاف عمومی و تفصیلی است.


به گزارش معدن مدیا به نقل از روابط عمومی سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران، عباس نعیمی در جلسه ویدیوکنفرانسی پایش طرح های معدنی استان ایلام گفت: ایمیدرو ۲ پهنه اکتشافی در این منطقه (به مساحت ۹۵ و ۲۶۵ کیلومتر مربع) را کار کرده و ۱۱ محدوده جدید را شناسایی کرده است.
وی ادامه داد: مسائل زیست محیطی محدوده ها رفع شده و به زودی گزارش اکتشاف به استان ارسال می شود. نعیمی افزود: طبق تعامل ایجاد شده با مسئولان منطقه، قرار است به محض صدور پروانه های اکتشاف این محدوده ها، ایمیدرو عملیات اکتشاف را با سرعت آغاز کند.

قائم مقام ایمیدرو با اشاره به پتانسیل یابی معدنی انجام شده توسط شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران در استان ایلام، تصریح کرد: این شرکت، ۲۰ محدوده معدنی شامل بیتومین، کلسیت، سنگ های تزئینی، دولومیت و غیره به مساحت ۹۹۳ کیلومتر مربع را شناسایی کرده است.

وی افزود: گزارش نهایی طی ۱۰ روز آینده به استان ارسال می شود تا اقدامات لازم برای مراحل صدورپروانه اکتشاف انجام شود.

احیای ۸ معدن کوچک مقیاس

نعیمی با اشاره به اقدامات انجام شده در طرح احیا، فعال سازی و توسعه معادن کوچک مقیاس در استان ایلام گفت: طبق بررسی های انجام شده، ۵۰ معدن فعال و ۱۸ معدن غیر فعال در این استان وجود دارد.

وی ادامه داد: اقدام کلینیکی روی ۳۷ معدن کوچک مقیاس این استان انجام شده و از سال گذشته تا مهر امسال، ۸ معدن احیا و فعال سازی شده است.

قائم مقام ایمیدرو تصریح کرد: ۵ پروژه زیرساختی (راه دسترسی و برق رسانی) برای معادن این استان معرفی شده است و مناقصه برای مطالعه، طراحی و اجرای راه دسترسی و برق رسانی به معدن بیتومین سیاهگل تا ۲ ماه آینده انجام می شود.

وی افزود: ۹ پروژه مربوط به طرح احیا و فعال سازی معادن کوچک به صندوق بیمه سرمایه گذاری فعالیت های معدنی ارجاع شده و در حال حاضر، مراحل پذیرش ۳ معدن، نهایی و به بانک معرفی شده است.

مطالعه‌ی بیشتر:

لازم به ذکر است مسئولیت حقوقی تمامی محتواهای تولیدی این وبسایت تحت عنوان «اختصاصی معدن‌مدیا» و در این دسته‌بندی، به عهده رسانه «نوآوران معدن» با شناسه مجوز 88190 می‌باشد؛ سایر محتواهای درج‌شده بازنشر و با ذکر منبع است.