جستجو

دبیر انجمن تولیدکنندگان فولاد با بیان اینکه امید به صادرات فولاد بیشتر از قبل شده است، گفت: کاهش قیمت فولاد در بازارهای داخلی در پی افت نرخ ارز با تأخیر 15 روز تا یک ‌ماه صورت خواهد گرفت.


به گزارش معدن مدیا به نقل از فارس ، رسول خلیفه ‌سلطانی در مورد دلیل بالا بودن قیمت محصولات فولادی در بازار با وجود افت نرخ ارز و کاهش قیمت‌ها در بازارهای دیگر اقتصادی کشور، اظهار داشت: معمولاً افت قیمت محصولات فولادی در پی کاهش نرخ ارز با فاصله 15 روز تا یک‌ ماه اتفاق می‌افتد، به همین دلیل احتمالاً این افت قیمت‌ها در اردیبهشت‌ماه صورت خواهد گرفت.

وی با بیان اینکه اتفاق خاصی در بازار فولاد نیفتاده که مانع از کاهش قیمت‌ها شده باشد، افزود: امید به صادرات باعث شده تا قیمت فولاد در داخل از این موضوع تبعیت کند و نسبت به کاهش نرخ ارز، افت متناسبی را شاهد نباشیم.

خلیفه‌ سلطانی تصریح کرد: در حال حاضر به جز ورق فولادی که تولید و مصرفمان با یکدیگر برابری می‌کند، در مورد بقیه مقاطع فولادی تولیدمان دو برابر نیاز داخل است و مشکلی در تامین نداریم.

وی ادامه داد: اگر مشکلی در قیمت فولاد وجود داشته باشد، به میلگرد و یا شمش فولاد مربوط می‌شود که به دلیل صادراتی بودن این کالاها است.

دبیر انجمن تولیدکنندگان فولاد ادامه داد: به دلیل افزایش امید به صادرات فولاد، قیمت این محصول در داخل از نرخ‌های جهانی تبعیت می‌کند که در حال حاضر روند قیمت‌های جهانی نیز رو به افزایش است.

وی گفت:‌ در هر حال قیمت فولاد از بازار داخل نیز متأثر خواهد شد و کاهش نرخ ارز در بازار فولاد نیز تأثیرگذار خواهد بود.

مطالعه‌ی بیشتر:

لازم به ذکر است مسئولیت حقوقی تمامی محتواهای تولیدی این وبسایت تحت عنوان «اختصاصی معدن‌مدیا» و در این دسته‌بندی، به عهده رسانه «نوآوران معدن» با شناسه مجوز 88190 می‌باشد؛ سایر محتواهای درج‌شده بازنشر و با ذکر منبع است.