جستجو

بررسی آمار عملکرد شرکت‌های بزرگ معدن و صنایع معدنی نشان می‌دهد که بالغ بر ۹ میلیون تن کنسانتره آهن در دو ماهه ابتدایی امسال تولید شده که رشد ۱۴ درصدی در مقایسه با میزان تولید شده در مدت مشابه سال گذشته داشته است.


به گزارش معدن مدیا و به نقل از ایسنا، طبق آمار در مجموع فروردین و اردیبهشت ماه سال جاری، شرکت‌های بزرگ معدنی ۹ میلیون و ۶۰ هزار و ۷۵۹ تن کنسانتره آهن تولید کرده‌اند و بیشترین تولید کنسانتره آهن در این مدت در شرکت معدنی و صنعتی گل‌گهر معادل سه میلیون و ۲۰۴ هزار و ۵۹۰ تن بوده است. گل‌گهر در دو ماهه امسال میزان تولید خود را ۲۷‌ درصد نسبت به میزان کنسانتره تولید شده در دو ماهه ابتدایی سال گذشته افزایش داده است.

پس از گل‌گهر، سنگ آهن چادرملو با یک میلیون و ۹۶۷ هزار و ۷۳۳ تن با رشد ۱۳ درصدی، بیشترین تولید را داشته و شرکت توسعه معادن و صنایع معدنی خاورمیانه با یک میلیون و ۱۸۶ هزار و ۸۲۱ تن در جایگاه سوم قرار گرفته است. میزان تولید در این شرکت در دو ماهه امسال نسبت به دو ماهه سال ۱۳۹۹ یک درصد کمتر شده است.

همچنین در دو ماهه نخست امسال سنگ آهن جلال آباد ۸۵ هزار و ۹۸۱ تن، گهر زمین ۸۷۸ هزار و ۶۶۳ تن، اپال پارسیان سنگان ۴۰۶ هزار و ۷۶۱ تن، شرکت صنعتی و معدنی توسعه فراگیر ۳۵۳ هزار و ۹۴۶ تن، شرکت صنایع معدنی فولاد سنگان ۱۳۴ هزار و ۱۳۰ تن، سنگ آهن مرکزی ۵۸۳ هزار و ۹۳۹ تن و صبانور ۲۵۸ هزار و ۱۹۵ تن از این محصول تولید کردند.

لازم به ذکر است که جمع تولید کنسانتره آهن شرکت‌های یاد شده در دومین ماه سال ۱۴۰۰ در مجموع چهار میلیون و ۷۳۸ هزار و ۷۹۵ تن است که نسبت به اردیبهشت ماه سال ۱۳۹۹ افزایش ۱۴ درصدی را نشان می‌دهد.

مطالعه‌ی بیشتر:

لازم به ذکر است مسئولیت حقوقی تمامی محتواهای تولیدی این وبسایت تحت عنوان «اختصاصی معدن‌مدیا» و در این دسته‌بندی، به عهده رسانه «نوآوران معدن» با شناسه مجوز 88190 می‌باشد؛ سایر محتواهای درج‌شده بازنشر و با ذکر منبع است.