جستجو

در راستای سیاست های ایمیدرو مبنی بر جلب سرمایه گذاری و واگذاری محدوده ها به بخش خصوصی، این سازمان تاکنون با ۱۰۰ شرکت سرمایه گذاری همکاری داشته است. همچنین به رغم تحریم ها، در سال گذشته ۱۳۱ هزار متر حفاری توسط ایمیدرو و شرکت های زیرمجموعه و تابعه صورت گرفته است.


به گزارش معدن مدیا به نقل از روابط عمومی ایمیدرو، در راستای سیاست های ایمیدرو در جهت جذب مشارکت بخش خصوصی، با شرکت های مختلف، جلسات متعدد برگزار و با فراهم ساختن امکان بازدید از محدوده های فوق نسبت به تشویق سرمایه گذاران داخلی و خارجی اقدام شد.

نخستین فراخوان واگذاری محدوده به بخش خصوصی در سال ۹۴ و در طلای نیکوئیه (استان قزوین) صورت پذیرفت. همچنین در فراخوان سال ۹۷ تعداد ۹ زیرپهنه در نواحی آباده – جازموریان با ۹ شرکت بزرگ معدنی منتخب، مشارکت صورت گرفت.

در این راستا عملیات اکتشافی آن ها در سال ۹۸ پیگیری شد.

مشارکت ۱۰۰شرکت بخش خصوصی

این در حالی است که در طول سال های گذشته نیز شرکت های بخش خصوصی در امور مشاوره ای، پیمانکاری و … پس از برگزاری مناقصه، در اجرای تمامی طرح های اکتشافی را در اختیار گرفته اند. در این مدت حدود ۱۰۰ شرکت داخلی که برخی از آن ها از شریک خارجی، بهره جسته اند،‌ طرح های اکتشافی این سازمان را اجرا کرده اند.

۱۳۱ هزار متر حفاری

این گزارش می افزاید، کل حفاری های اکتشافی انجام شده در سال ۹۸ به رغم فشارهای خارجی و تاثیرات تحریم، به ۱۳۱ هزار متر رسید. عملیات اکتشافی انجام شده شامل؛ اکتشافات عمومی، شناسایی و پی جویی بوده که عمدتا معطوف به سنگ آهن، زغال سنگ، بوکسیت، عناصر نادر خاکی، طلا و مس است.

مطالعه‌ی بیشتر:

لازم به ذکر است مسئولیت حقوقی تمامی محتواهای تولیدی این وبسایت تحت عنوان «اختصاصی معدن‌مدیا» و در این دسته‌بندی، به عهده رسانه «نوآوران معدن» با شناسه مجوز 88190 می‌باشد؛ سایر محتواهای درج‌شده بازنشر و با ذکر منبع است.