جستجو

عضو کمیسیون انرژی مجلس گفت: تعویض دستگاه‌های سرمایشی و گرمایشی، اورهال کردن نیروگاه‌ها و اصلاح شبکه توزیع و فرهنگسازی برای اصلاح مصرف مشترکان خانگی در مسیر جلوگیری از هدررفت انرژی ضروری است.

قاسم ساعدی با اشاره به هدررفت سالانه 400 میلیارد یورو ثروت کشور در حوزه انرژی و آب به دلیل عدم مصرف درست، گفت: متاسفانه هدررفت انرژی در کشور ما به یک فرهنگ تبدیل شده است و این هدررفت انرژی در صنعت و دستگاه‌ها به عنوان یک عادت همیشگی مورد رسیدگی قرار نمی‌گیرد.

نماینده مردم دشت آزادگان و هویزه در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه وزارتخانه‌های نیرو، نفت و صمت باید برای بهینه‌سازی مصرف انرژی کارگروه مشترکی را تشکیل دهند، ادامه داد: تعویض دستگاه‌های سرمایشی و گرمایشی، اورهال کردن نیروگاه ها و اصلاح شبکه توزیع و فرهنگسازی برای اصلاح مصرف مشترکان خانگی در این مسیر ضروری است.

وی افزود: کمیسیون انرژی باید به این دستگاه‌ها ماموریت دهد و محدودیت زمانی برای تحقق اهداف‌شان مشخص کند تا بهانه کم‌کاری از آنها گرفته شود و مسئولان به جای صرفا بیان مشکلات و دادن شعار اقدام به اصلاح امور کنند.

ساعدی معتقد است شرکت بهینه‌سازی مصرف انرژی به یک دکور تبدیل شده است و در انجام وظایف خطیر و مهم خود کوتاهی می‌کند، همچنین طرح‌های بهینه‌سازی مصرف انرژی یکی از اولویت‌های فراموش شده وزارت نفت در طول سالیان گذشته است.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: هدررفت بالا انرژی اگر با اعداد جهانی مقایسه شود، متوجه می شویم که چه میزان اتلاف انرژی در ایران صورت می گیرد.

منبع: خبرگزاری خانه ملت

لازم به ذکر است مسئولیت حقوقی تمامی محتواهای تولیدی این وبسایت تحت عنوان «اختصاصی معدن‌مدیا» و در این دسته‌بندی، به عهده رسانه «نوآوران معدن» با شناسه مجوز 88190 می‌باشد؛ سایر محتواهای درج‌شده بازنشر و با ذکر منبع است.