جستجو

در حالی تولیدکنندگان ورق فولادی با ضخامت بالای ترکیه قیمت پیشنهادی خود را افزایش می‌دهند که خریداران قیمت‌های بیشتر را رد می‌کنند.


در حالی که مشتریان و متقاضیان ورق فولادی ترک انتظار داشتند قیمت ورق گرم فولادی در بازار همراه با کاهش باشد، تولید کنندگان ورق فولادی با ضخامت بالا در ترکیه قیمت محصولات خود را به دلیل افزایش هزینه های تولید افزایش دادند که پیامد آن، کاهش تقاضا و خرید شد.
در همین راستا، اتحادیه فولادسازدان ترکیه (TCUD) از توقف و تعطیلی موقتی فعالیت برخی کارخانه های فولاد به دلیل هزینه های تولید بالا خبر داده است.
قیمت داخلی ورق گرم فولادی exw ترکیه در بازه قیمتی ۷۲۰-۷۰۰ دلار به ازای هر تن اعلام شد که نسبت به هفته قبل از آن ثابت بود، ضمن اینکه پیشنهاد قیمتی تولیدکنندگان ورق گرم ترکیه با شیوه معاملاتی exw بین ۷۰۰ تا ۷۴۰ دلار به ازای هر تن بود اما خریداران و مشتریان ورق گرم فولادی را بیشتر از ۷۲۰ دلار به ازای هر تن خریداری نکردند.
با این حال، قیمت ورق سرد فولاد ترکیه در هفته دوم اکتبر افزایشی بود و قیمت آن براساس شیوه معاملاتی exw ترکیه بین ۸۵۰ تا ۸۲۰ دلار به ازای هر تن رسید که در مقایسه با هفته قبل از آن ۲۰ دلار افزایش داشت.
در جدیدترین شماره نشریه متال بولتن همچنین به اظهارات یک فعال اقتصادی اشاره و تصریح شده است: افزایش قیمت ورق سرد فولاد به علت افزایش هزینه تولید به‌ویژه افزایش قیمت انرژی بود و از آنجا که افزایش هزینه تولید افزایشی است، به نظر می‌رسد تولیدکنندگان باید یا از ظرفیت تولید خود بکاهند و یا اینکه اقدام به کاهش قیمت‌ها کنند تا معاملات فولادی رونق بگیرد، چون در حال حاضر با افزایش قیمت‌ها ، شمار خریداران به حداقل ممکن رسیده است.
شرکت دولتی انتقال و بازاریابی نفت و گاز ترکیه‌ای موسوم به بوتاش( BOTAŞ) از ابتدای اکتبر قیمت گاز طبیعی خود را بیش از ۳۷ درصد برای مصرف کنندگان صنعتی افزایش داد، این در حالی است که در کاه سپتامبر نیز قیمت انرژی گاز حدود ۵۱ درصد افزایش یافته بود.

صادرات ورق گرم

در این گزارش با اشاره به معاملاتی وارداتی آمده است پیشنهادات بالای قیمتی صادرکنندگان ترکیه ، بازارهای معاملاتی ترکیه را برای ورق گرم کم رونق کرد. قیمت ورق گرم ترکیه در بازه زمانی ۷۳۰-۷۰۰ دلار به ازای هر تن بود که نسبت به هفته گذشته ۱۰ دلار افزایش یافت.این محصول در هفته گذشته در بازه قیمتی ۷۱۰-۷۰۰ دلار به ازای هر تن معامله می‌شد.

قیمت‌های واردات

در همین حال، ورق گرم شرکت فولادی نوولیپتسک استیل (Novolipetsk Steel) با شیوه معاملاتی cfr با قیمت ۶۵۰ دلار به ازای هر تن پیشنهاد قیمتی شد که در مقایسه با قیمت‌های پیشنهادی هفته قبل از آن بین ۳۰ تا ۴۰ دلار رشد داشت. همچنین ورق گرم پیشتر بین ۶۱۰ تا ۶۲۰ دلار به ازای هر تن معامله ‌شد که البته پیشنهاد قیمتی دو کشور چین و هند برای ورق گرم ترکیه با شیوه معاملاتی cfr 650 دلار به ازای هر تن بود.
قیمت واردات ورق سرد، cfr بندر اصلی ترکیه در بازه قیمتی ۷۳۰ تا ۷۵۰ دلار به ازای هر تن بود که نسبت به هفته گذشته ۲۰ دلار افزایش یافت.

منبع: فولادبان / متال بولتن

لازم به ذکر است مسئولیت حقوقی تمامی محتواهای تولیدی این وبسایت تحت عنوان «اختصاصی معدن‌مدیا» و در این دسته‌بندی، به عهده رسانه «نوآوران معدن» با شناسه مجوز 88190 می‌باشد؛ سایر محتواهای درج‌شده بازنشر و با ذکر منبع است.