جستجو

شرکت معدنی بی اچ پی در حال همکاری با کارخانه آرسلورمیتال و دو شرکت دیگر برای آزمایش یک فناوری جدید برای کاهش انتشار کربن در فولادسازی در دو خط تولید در بلژیک و آمریکای شمالی است. در این آزمایش‌ها همچنین شرکت مهندسی صنایع سنگین میتسوبیشی ژاپن که فناوری جذب کربن را توسعه داده و شرکت توسعه میتسوبیشی که یکی از تامین‌کنندگان زغال‌سنگ متالورژی در ژاپن است حضور دارند.
با انتشار بیش از 3 میلیارد تن دی اکسید کربن در سال، صنعت فولاد 7 تا 9 درصد از انتشار گازهای گلخانه ای جهان را به خود اختصاص می دهد.
شرکت‌های معدنی بزرگ دنیا در حال همکاری با شرکت‌های فناوری و سایرین در زنجیره تامین هستند تا راه‌هایی برای کاهش ردپای کربن و کمک به کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای در برخی از صنایع پر انرژی بیابند. به عنوان مثال، شرکت بی اچ پی همچنین با تاتا استیل هند هم مشارکتی در این زمینه دارد که از انرژی زیست توده ( بیومس) به عنوان یک منبع انرژی استفاده می کند.

منبع: ایفنا

لازم به ذکر است مسئولیت حقوقی تمامی محتواهای تولیدی این وبسایت تحت عنوان «اختصاصی معدن‌مدیا» و در این دسته‌بندی، به عهده رسانه «نوآوران معدن» با شناسه مجوز 88190 می‌باشد؛ سایر محتواهای درج‌شده بازنشر و با ذکر منبع است.