جستجو

بررسی بازار های مالی جهانی نشان می‌دهد امروز ارز، بورس، فولاد و نفت نوسانات زیادی داشت که جزییات آن در ادامه آمده است.


نرخ ارز مانند روز گذشته دوباره با قیمت 35 هزار و 250 تومان کار خود را آغاز کرد و تا لحظه تنظیم این گزارش تغییری در نرخ حاصل نشده است. این در حالی است که دیروز قیمت با کاهش حدود 300 تومانی چند ساعتی بر پایه 34 هزار تومان وارد شد اما دوباره در پایان معاملات به کانال 35 هزار تومان رسید. موضوعی که به نظر می رسد امروز نیز اتفاق بیفتد. روند بازار ارز نشان میدهد این موضوع تا زمانی که بودجه سال آینده به مجلس نرفته ادامه دا شته باشد و احتمال در بهمن ماه که زمان تسویه ارزی شرکتهای بین المللی است با افزایش تقاضا نرخ ها نیز نوسان داشته باشد.
نرخ ارز مانند روز گذشته دوباره با قیمت 35 هزار و 250 تومان کار خود را آغاز کرد و تا لحظه تنظیم این گزارش تغییری در نرخ حاصل نشده است. این در حالی است که دیروز قیمت با کاهش حدود 300 تومانی چند ساعتی بر پایه 34 هزار تومان وارد شد اما دوباره در پایان معاملات به کانال 35 هزار تومان رسید. موضوعی که به نظر می رسد امروز نیز اتفاق بیفتد. روند بازار ارز نشان میدهد این موضوع تا زمانی که بودجه سال آینده به مجلس نرفته ادامه داشته باشد و احتمال در بهمن ماه که زمان تسویه ارزی شرکت های بین المللی است با افزایش تقاضا نرخ ها نیز نوسان داشته باشد.
اونس طلا به 1746 دلار رسید که افزایش را نسبت به روز گذشته نشان می‌دهد. از این رو با اینکه دلار قیمت ثابتی داشت و در برخی مواقع کاهش قیمت را تجربه کرد قیمت طلا 18 عیار دوباره افزایش یافت و بر پایه قیمت 14 میلیون و 976 هزار تومان ایستاد.
بورس نیز امروز افت اندکی داشت و در کانال یک میلیون و 407 هزار واحدی ایستاد. امروز فولادی‌ها، خودرویی‌ها و پالایشی‌ها بیشترین تاثیر را در شاخص بورس داشتند که غیر از خودروهایی مابقی تاثیر منفی داشتند. فولاد و مس با افت سهم خود در بورس باعث ریزش بازار شدند اما به نظر می‌رسد فردا رویه دیگری را طی کنند و بازار سرمایه مثبت شود. به این دلیل که طی روزهای آینده بر اساس نظر کارشناسان فولادیها و پاالیشی و پتروشیمی سهامشان ارزنده تر خواهد بود که برگرفته از نرخ های جهانی است.
بر اساس اعلام عملکرد تولید بنگاه های بزرگ معدن و صنایع معدنی در مهرماه نیز کنسانتره آهن منفی 12 ،گندله مثبت 2 و آهن اسفنجی مثبت 13 را ثبت رساندند.
در بازار نفت نیز بررسی ها نشان می دهد نرخ ها در حال اوج گیری است. طی چند روز اخیر خبرهایی مبنی بر اینکه عربستان قرار است در اجلاس بعدی اوپک پالس 500 هزار بشکه افزایش تولید داشته باشد که مقامات سعودی این موضوع را تکذیب کردند که باعث افزایش دوباره قیمت نفت در بازارهای جهانی شد. از سوی دیگر آمریکایی ها اعلام کردهاند ذخایر استراتژیک نفت خود را قصد دارند پر کنند. این در حالی بود که آمریکا به عربستان پیشنهاد افزایش 500 هزار بشکه‌ای نفت را داد تا تحریم روسی ه کم اثر شود که با مخالفت عربستانی‌ها روبه‌رو شد.
سری هم به بازار جهانی فولاد زدیم. صادرکنندگان محصولات فولادی چینی در منطقه به دنبال مشتری می گردند به این دلیل که در داخل این کشور تقاضای فولاد به شدت کاهش یافته است شمش داخلی چین در مدار 500 دلار قرار گرفت. در منطقه cis نیز نرخ بیلت حدود 485 دلار قیمت خورد. اسلب نیز در این منطقه نوسانی بین 400 تا 440 دلار داشت و در فوب خلیج فارس بر پایه 420 دلار ایستاد. بررسی قیمتها نشان می دهد بیلت و اسلب ثبات قیمت داشتند. وضعیت بازار فولاد ایران هم نشان می دهد افت تقاضا اتفاق افتاده و کاهش قیمت نیز ظاهرا ادامه دار است. اگر برجام هم دوباره از سر گرفته شود و مذاکرات به نتیجه برسد افت قیمت ها نیز بیشتر و محسوس‌تر خواهد بود.

منبع: فولادبان

لازم به ذکر است مسئولیت حقوقی تمامی محتواهای تولیدی این وبسایت تحت عنوان «اختصاصی معدن‌مدیا» و در این دسته‌بندی، به عهده رسانه «نوآوران معدن» با شناسه مجوز 88190 می‌باشد؛ سایر محتواهای درج‌شده بازنشر و با ذکر منبع است.