جستجو

 

باتوجه به صعودی شدن نرخ دلار، بازار آهن امروز دوشنبه از وضعیت ثابت نسبی خارج و قیمتها افزایشی شده است.


کاظم کنعانی درباره روند مذاکرات رفع تحریم‌ها گفته است: «در حوزه عمل، آمریکا همچنان در حال ارسال پیام و نکاتی در ارتباط با برجام است. ما معتقدیم که روند دیپلماتیک بهترین روندی است که تأمین کننده منافع طرفین در مذاکرات برجام است.»
علی امرایی، کارشناس صنعت فولاد گفت: شیوه معاملاتی تهاتری در بورس کالا، روش خوبی است و هر محصولی می‌تواند مشمول این شیوه معاملاتی شود. او می افزاید: شرکت‌ها به جای اینکه با افراد و شرکت‌های مختلف معامله کنند، می توانند در بورس کالا محصولات خود را به افراد و شرکت های مشخصی که تامین کننده محصولات مورد نیاز آنهاست، تهاتر کنند.
در ادامه از بورس کالا خبر رسید: امروز دوشنبه 7 آذرماه 1401، قرار بود 411 هزار و 410 تن محصول فولادی در تالار صنعتی و حراج باز بورس کالا معامله شود که از این حجم، 317 هزار و 500 تن به روی تابلوی معاملات راه یافت. در همین حال، 185 هزار و 500 تن شمش بلوم روی تابلو معاملات قرار گرفت که این مقدار 93 هزار و 910 تن از حجم عرضه اعلام شده در اطلاعیه امروز صبح کمتر است
خبر مهم دیگر اینکه در هفت ماهه اول امسال درآمد مالیاتی دولت در مجموع 270 هزار میلیارد تومان گزارش شده است. از این رقم سهم مالیات‌های مستقیم 169 هزار میلیارد تومان و سهم مالیات برکالاها و خدمات 101 هزار میلیارد تومان بوده، ضمن اینکه حدود 50 هزار میلیارد تومان درآمد مالیاتی مهر ماه امسال بوده است.
همچنین بررسی آخرین به‌روزرسانی معاملات بورس فلزات بندر شانگ‌های نشان می دهد که قیمت مقاطع مهم فولادی در این بازار با ریزش شدید مواجه و همین امر موجب شد تا نیمی از این بازار قرمزپوش شود.
پیش بینی می شود با تداوم روند افزایشی نرخ ارز در بازار آزاد، قیمتها در بازار آهن در روزهای آینده روند صعودی خود را ادامه دهند.

منبع: فولادبان

لازم به ذکر است مسئولیت حقوقی تمامی محتواهای تولیدی این وبسایت تحت عنوان «اختصاصی معدن‌مدیا» و در این دسته‌بندی، به عهده رسانه «نوآوران معدن» با شناسه مجوز 88190 می‌باشد؛ سایر محتواهای درج‌شده بازنشر و با ذکر منبع است.