جستجو

در پی پیش بینی ها مبنی بر افت بیشتر قیمت سنگ آهن و افزایش موجودی انبارهای بنادر، تامین کنندگان مهم دنیا در صدد مقاومت برآمدند. در حدود ۱۱.۸۶ میلیون تن سنگ آهن طی هفته قبل به بنادر مهم چین رسیده که نسبت به هفته قبل ۱.۲۹ میلیون تن و نسبت به مدت مشابه سال قبل ۴.۳۳ میلیون تن افت داشته است.


به گزارش معدن مدیا و به نقل از پلنر، طی هفته قبل، مجموع ارسال محموله ها از مبادی استرالیا و برزیل نسبت به مدت مشابه سال گذشته تقریبا بدون تغییر بوده است. اگرچه، در مقیاس هفتگی، ارسالی محموله ها از برزیل ۱.۰۵ میلیون و از مبدا استرالیا بیش از ۱.۵ میلیون تن افت کرده است.

افت قیمت محصولات فولادی به معنای کاهش نرخ بهره برداری از کوره بلندهای چین است که سیگنال افت بیشتر مصرف سنگ آهن را می‌دهد. لذا تامین کنندگان قصد دارند با ارسال کمتر محموله ها، از مازاد عرضه در بزرگترین بازار مصرف دنیا جلوگیری کنند.

منبع: کالاخبر

مطالعه‌ی بیشتر:

لازم به ذکر است مسئولیت حقوقی تمامی محتواهای تولیدی این وبسایت تحت عنوان «اختصاصی معدن‌مدیا» و در این دسته‌بندی، به عهده رسانه «نوآوران معدن» با شناسه مجوز 88190 می‌باشد؛ سایر محتواهای درج‌شده بازنشر و با ذکر منبع است.