جستجو

عضو هیات‌مدیره انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران گفت: هیچ تضادی بین صنعت فولاد، محیط زیست و حفظ منابع آبی وجود ندارد. بهادر احرامیان عضو هیات‌مدیره انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران عنوان کرد: در بسیاری از کشورهای جهان از جمله ژاپن با استفاده از تکنولوژی‌های جدید و مدرن و با حفظ محیط زیست صنعت فولاد به تولید پایدار رسیده است.


احرامیان با بیان اینکه هم‌اکنون سهم صنعت کشور از مصرف آب به ۶ درصد رسیده است و سهم صنعت فولاد نیز از آن ۲ درصد است، گفت: این در حالی است که بیش از این مقدار در حوزه کشاورزی کشور مصرف آب داریم.
این عضو هیات‌مدیره انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران افزود: تولید فولاد در کشور نسبت به ۱۰ سال گذشته چند برابر شده و ممکن است عده‌‌ای آن را متضاد با محیط زیست بدانند در حالی که هیچ تضادی بین صنعت فولاد و محیط زیست وجود ندارد.
احرامیان افزود: ژاپن در سال‌های اخیر تولید فولاد خود را به ۱۲۰ میلیون تن افزایش داده است و با افزایش ۴ برابری تولید فولاد در این کشور، با استفاده از تکنولوژی‌‌های جدید و با حفظ محیط زیست به تولید پایدار در این بخش دست پیدا کرده است.
احرامیان اظهار کرد: در حالی که مصرف گاز در کشور در تابستان ۵۰ میلیون مترمکعب است، اما در زمستان به بیش از ۶۰۰ میلیون مترمکعب افزایش می‌یابد و حتی در مواقعی دیده شده به حدود ۸۰۰ میلیون مترمکعب رسیده است. اما مصرف گاز در صنعت فولاد کشور هیچ گونه تغییری ندارد و حدود ۱۲۰ میلیون متر مکعب در زمستان و تابستان است.
وی با بیان اینکه مصرف گاز صنعت فولاد کشور در تابستان و زمستان آنچنان تفاوتی ندارد بر صرفه‌‌جویی بیشتر در مصرف گاز و برق به‌‌خصوص در زمستان تاکید کرد و افزود: تمام صنایع کشور باید تلاش کنند در حوزه مصرف آب، برق و گاز صرفه‌‌جویی‌‌های لازم را به عمل آورند تا در این زمینه دچار کمبود نشویم.

منبع: ایراسین

لازم به ذکر است مسئولیت حقوقی تمامی محتواهای تولیدی این وبسایت تحت عنوان «اختصاصی معدن‌مدیا» و در این دسته‌بندی، به عهده رسانه «نوآوران معدن» با شناسه مجوز 88190 می‌باشد؛ سایر محتواهای درج‌شده بازنشر و با ذکر منبع است.