جستجو

با توجه به افزایش قیمت انرژی و برق که تحت تأثیر جنگ در اوکراین بود، میزان فولاد تولید شده در ترکیه در نوامبر ۲۰۲۲ نسبت به ماه قبل کاهش یافت.

بررسی میزان تولید فولاد در ترکیه

داده های منتشر شده در وب سایت انجمن جهانی فولاد در روز شنبه (۲۴ دسامبر) نشان می دهد شرکت های فولادی ترکیه در نوامبر ۲۰۲۲، تولید فولاد را به ۲.۲۶ میلیون تن رساندند. این در حالی است که میزان تولید فولاد در ترکیه در نوامبر ۲۰۲۲ نسبت به اکتبر ۲۰۲۲ حدود ۲۲.۴ درصد یافته است.

فعالان بازار در روز شنبه (۲۴ دسامبر) اعلام کردند در ژانویه تا نوامبر ۲۰۲۲، فولادسازان مستقر در ترکیه حدود ۳۲.۴۷ میلیون تن فولاد تولد کردند. این در حالی است که میزان تولید فولاد نسبت به مدت مشابه در سال ۲۰۲۱ حدود ۱۲.۳ درصد افت داشته است.

به نقل از برخی منابع خبری فولادسازان ترکیه در نوامبر ۲۰۲۲ در مقایسه با نوامبر ۲۰۲۱، میزان تولید فولاد را ۳۴.۳ درصد کاهش دادند.

تحلیل گران بازار در روز شنبه (۲۴ دسامبر) گزارش دادند از سپتامبر ۲۰۲۲، دولت ترکیه قیمت برق و گاز صنعت فولاد را ۵۰ درصد افزایش داده است. باید توجه داشت که سازمان نظارتی افزایش قیمت برق در ترکیه را به افزایش قیمت انرژی به ویژه تحت تأثیر جنگ در اوکراین مرتبط دانست.

به گفته ویسل یایان، مدیر عامل انجمن تولیدکنندگان فولاد ترکیه (TCUD)، با توجه به افزایش قیمت گاز و برق در ترکیه، سهم هزینه های انرژی در بخش فولاد ترکیه به ۲۸ تا ۳۰ درصد از کل هزینه های تولید فولاد افزایش یافته است.

بررسی ها نشان می دهد نرخ بهره ‌برداری از ظرفیت صنعت فولاد ترکیه از ۷۵ درصد به کمتر از ۶۰ درصد کاهش یافته است زیرا تولید کنندگان شیفت ‌ها را کاهش داده یا فعالیت‌ های خود را تعطیل کرده ‌اند.

به نقل از منابع خبری انجمن تولیدکنندگان فولاد ترکیه (TCUD) انتظار کاهش ۱۰ درصدی تولید فولاد ترکیه در سال جاری را دارد و کارخانجات این کشور به دلیل هزینه بالای انرژی احتمال توقف تولید را بررسی می کنند.

معامله گران در روز شنبه (۲۴ دسامبر) اعلام کردند ترکیه هفتمین تولید کننده بزرگ فولاد در جهان است. در سال ۲۰۲۱، کارخانه های فولاد ترکیه تولید فولاد را ۱۲.۷ درصد نسبت به سال ۲۰۲۰ افزایش دادند و به ۴۰ میلیون تن رساندند. باید توجه داشت که این یک رکورد برای میزان فولاد تولید شده در ترکیه است.

منبع: آرتان پرس

لازم به ذکر است مسئولیت حقوقی تمامی محتواهای تولیدی این وبسایت تحت عنوان «اختصاصی معدن‌مدیا» و در این دسته‌بندی، به عهده رسانه «نوآوران معدن» با شناسه مجوز 88190 می‌باشد؛ سایر محتواهای درج‌شده بازنشر و با ذکر منبع است.