جستجو

یک فعال فولادی گفت: یکی از کارهایی که دولت به منظور حمایت و کمک به فولادسازان می‌تواند انجام دهد، احیای توافقنامه خرید گاز از ترکمنستان است.


حسین بختیاری مطرح کرد: با توجه به اینکه کمبود گاز در زمستان یک معضل فراگیر در سطح کشور محسوب می‌شود، لذا اکثر فولادسازهای کشور با این مشکل دست و پنجه نرم می‌کنند.

وی توضیح داد: متاسفانه برخی از فولادسازان از جمله فولاد خراسان بیش از یک ماه است که کلیه خطوط تولید آنها به دلیل کمبود گاز متوقف شده است، ضمن اینکه برخی دیگر از فولادسازان که به منابع گازی کشور نزدیک‌تر هستند، با محدودیت مصرف گاز مواجه شدند به گونه‌ای که بعضاً فقط تا ۵۰ درصد ظرفیت خود از گاز استفاده می‌کنند.

وی تصریح کرد: در بین خطوط گازی که در کشور وجود دارد و امر توزیع گاز را در سراسر کشور به عهده دارد، بیشترین مشکلات به فشار مربوط به خط لوله شمال شرق کشور مربوط می شود. البته در سال‌های قبل این افت فشار از طریق خرید گاز از کشور ترکمنستان جبران می‌شد که متاسفانه چند سالی است که به دلایل نامعلوم این کار به درستی انجام نمی‌شود.

بختیاری با اشاره به توقعات خود از دولت، گفت: یکی از کارهایی که دولت به منظور حمایت و کمک به صنعت فولاد می‌تواند انجام دهد، احیای توافقنامه خرید گاز از ترکمنستان است تا علاوه بر تامین مصارف خانگی، صنایع نیز متحمل توقف از این اقدام نشوند.

بختیاری خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه هیچ برنامه‌ای برای وصل مجدد گاز از طرف اداره گاز شهرستان نیشابور به این مجتمع داده‌ نشده است، پیش بینی می‌شود تا انتهای فصل سرما این رویه کماکان ادامه داشته باشد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: متاسفانه این معضل در تابستان به صورت محدودیت مصرف برق به سراغ فولادسازان می‌آید به گونه‌ای که این تولیدکنندگان که بیشترین درآمدهای ارزی را پس از نفت برای کشور تامین می‌کنند، هنوز از توقفات ناشی از قطع گاز فارغ نشده، دچار قطعی برق می‌شوند.

منبع: فولادبان

لازم به ذکر است مسئولیت حقوقی تمامی محتواهای تولیدی این وبسایت تحت عنوان «اختصاصی معدن‌مدیا» و در این دسته‌بندی، به عهده رسانه «نوآوران معدن» با شناسه مجوز 88190 می‌باشد؛ سایر محتواهای درج‌شده بازنشر و با ذکر منبع است.