جستجو

یک کارشناس صنعت فولاد گفت: لازمه تحقق تولید 55 میلیون تنی فولاد در افق 1404، رشد اقتصادی حداقل سالانه 10 درصد است.


رامین راد با اشاره به صعود ایران به جایگاه هفتم فولادسازان دنیا در ماه نوامبر ۲۰۲۲، اظهارکرد: ارتقای رتبه صنعت فولاد کشورمان در ماه نوامبر، حاکی از آن است که در تمام سال می‌توانیم در این جایگاه جهانی بمانیم و حتی رتبه بالاتر ارتقا یابیم.
وی با بیان اینکه صنعت فولاد ایران در چند دهه گذشته رشد قابل توجهی را تجربه کرده است، اظهار کرد: تولید فولاد از یک میلیون تن در دهه ۶۰ به ۳۰ در سال ۱۴۰۰ رسیده است.
این کارشناس صنعت فولاد خاطرنشان کرد: ما در طول سال تا رتبه نهم دنیا پیش رفتیم و اگر مشکلات زیرساختی به ویژه کمبودها در زیرساخت‌های انرژی نبود، در تولید سال همچون ماه نوامبر در همین جایگاه قرار داشتیم.
راد تصریح کرد: ما از نظر ظرفیت تولید فولاد در جایگاه هفتم دنیا هستیم و در صورت استفاده از کل ظرفیت موجود می‌توان این جایگاه هفتم را در طول سال حفظ کرد.
وی با بیان اینکه صنعت فولاد ایران در رشته‌های گوناگون متخصصان خبره فراوانی دارد، گفت: ما با دسترسی به منابع سنگ آهن و استفاده از مزیت انرژی توانستیم به این جایگاه برسیم.
این کارشناس فولاد در ادامه به چالش‌های این حوزه اشاره و بیان کرد: شاخص مصرف فولاد در ایران به ازای هر نفر در سال ۲۳۰ کیلوگرم است و چشم اندازی که برای صنعت فولاد تا سال ۱۴۰۴ ترسیم شده، ظرفیت تولیدی ۵۵ میلیون تن در سال را هدف قرار داده اما لازمه تحقق آن، رشد اقتصادی حداقل سالانه ۱۰ درصد است.
راد، لزوم تقویت صادرات فولاد را ضروری خواند و اظهارداشت: صادرات فولاد ایران هم اکنون بیش از ۱۰ میلیون تن است و به دلیل مزیت جغرافیایی و منابع در دسترس در این صنعت باید صادرات را تقویت کنیم.
وی، ظرفیت تولید فولاد در ایران را بیش از ۴۰ میلیون تن در سال اعلام کرد و افزود: لازمه تحقق این میزان از تولید فولاد، تقویت صادرات و حل مشکلات زیرساختی در صنعت انرژی در فصول تابستان و زمستان و رفع محدودیت‌های سرمایه گذاری شرکت فولاد در توسعه زیرساخت‌های صنعت گاز است.

منبع: فولادبان

لازم به ذکر است مسئولیت حقوقی تمامی محتواهای تولیدی این وبسایت تحت عنوان «اختصاصی معدن‌مدیا» و در این دسته‌بندی، به عهده رسانه «نوآوران معدن» با شناسه مجوز 88190 می‌باشد؛ سایر محتواهای درج‌شده بازنشر و با ذکر منبع است.