جستجو

یک فعال فولادی معتقد است که اگرچه بورس ابزاری تقاضا محور برای کشف قیمت کالا به شمارمی‌رود اما نیاز است عرضه‌کنندگان مواد اولیه معدنی عرضه‌‌‌های خود را با تقاضای بازار متناسب کنند.


محسن فرج‌اللهی در رابطه با چالش‌های صنعت فولاد بیان کرد: از چالش‌های فولادی می‌توان به تامین مواد اولیه شرکت‌ها اشاره کرد که در این خصوص نگرانی‌های جدی زیادی وجود دارد.
وی گفت: با وجود اینکه فولادسازان در بازار پرچالش مواد اولیه درصدد تامین مواد اولیه موردنیاز خود هستند و تاکنون نسبت به سهامداران خود متعهد بودند اما همچنان پایداری تامین مواد برای تولید، دغدغه اصلی واحدهای فولادی محسوب می‌شود.
وی با بیان اینکه زنجیره فولاد در کشور از تعادل متناسبی برخوردار نیست، افزود: در حال حاضر واحدهای فولادی بزرگ با برخورداری از زنجیره کامل، در تأمین سنگ آهن و کنسانتره مورد نیاز برای کارخانه‌‌‌های گندله‌سازی خود با مشکل مواجه هستند و در نقطه دیگری از زنجیره، انباشت فرآورده‌‌‌های معدنی از جمله گندله وجود دارد.
این فعال صنعت فولاد افزود: عدم‌ توازن در زنجیره ممکن است در آینده نزدیک، به پایین‌دست زنجیره نیز سرایت کند که در این صورت، استمرار و جابه‌جایی نقاط عدم‌ توازن کل زنجیره را با تشدید چالش مواجه می‌کند.
فرج‌اللهی معتقد است که اگرچه بورس کالا ابزاری تقاضا محور برای کشف قیمت کالا به شمار می‌رود اما نیاز است عرضه‌کنندگان مواد اولیه معدنی عرضه‌‌‌های خود را با تقاضای بازار متناسب کنند.
وی در پایان اضافه کرد: در حال حاضر در بازار سنگ آهن یا کنسانتره که تقاضا‌ میلیون‌‌‌ها تن است، عرضه‌‌‌ها در مقیاس و متناسب با تقاضا صورت پذیرد اما در شرایطی که تولیدکنندگان عمده سنگ آهن در کشور خود به مصرف‌کننده این کالا تبدیل شده‌‌‌اند، طبیعی است نتواند تأمین و عرضه مواد اولیه مورد نیاز در بورس به ‌ویژه کنسانتره را تضمین کند.

منبع: فولادبان

لازم به ذکر است مسئولیت حقوقی تمامی محتواهای تولیدی این وبسایت تحت عنوان «اختصاصی معدن‌مدیا» و در این دسته‌بندی، به عهده رسانه «نوآوران معدن» با شناسه مجوز 88190 می‌باشد؛ سایر محتواهای درج‌شده بازنشر و با ذکر منبع است.