جستجو

سقوط اخیر قیمت لیتیوم و پیش بینی تاثیر منفی افزایش عرضه معادن بر قیمت ها، بحث های شدیدی را در صنعت باتری خودروهای برقی مطرح کرده است. قیمت کربنات لیتیوم در چین از نوامبر سال گذشته تاکنون 30 درصد افت داشته است.


نشانه های کاهش فروش در بازار خودروهای برقی چین، به همراه نگرانی در مورد کاهش یارانه ها و کاهش فعالیت در زنجیره تامین باتری، همگی بر چشم انداز بازار لیتیوم تاثیر گذاشته است. تأثیر بالقوه افزایش عرضه نیز اکنون به شدت مورد توجه قرار گرفته است.
کارشناسان هشدار داده اند که افزایش عرضه می تواند بر قیمت لیتیوم در سال جاری تاثیر بگذارد. البته از طرفی موجودی کاتد و موجودی باتری در چین در حال کاهش است، که نشانه خوبی برای فروش بیشتر لیتیوم است.
برخی از بازیگران کلیدی چین به موفقیت مجموعه‌ای از پروژه‌های جدید در سراسر آفریقا امیدوار هستند. این قاره به عنوان کانونی برای سرمایه گذاری چین در معادن لیتیوم ظاهر شده و در حال تبدیل شدن به نقطه مقابل تلاش های امریکا برای ایجاد شبکه های تامین با شرکای تجارت آزاد و سایر متحدانش مانند کانادا و استرالیا است. خبر ها حاکی از آن است که چندین کشور آفریقایی تا پایان این دهه به تولیدکنندگان برتر لیتیوم خواهند پیوست. بسیاری از این کشورها در حال حاضر هم تامین کنندگان عمده فلزاتی مانند مس و کبالت برای شرکت های چینی هستند و کم ریسک ترین و بهترین مکان برای شرکت های چینی احتمالا مکان هایی است که در گذشته موفق بوده اند.

منبع: ایفنا

لازم به ذکر است مسئولیت حقوقی تمامی محتواهای تولیدی این وبسایت تحت عنوان «اختصاصی معدن‌مدیا» و در این دسته‌بندی، به عهده رسانه «نوآوران معدن» با شناسه مجوز 88190 می‌باشد؛ سایر محتواهای درج‌شده بازنشر و با ذکر منبع است.