جستجو

کشور چین برای دستیابی کشور به اهداف کربن زدایی، میزان استفاده از قراضه فولادی در تولید محصولات فولادی را در سال ۲۰۲۲ افزایش داد.


وب سایت خبری SteelMint در روز دوشنبه (۲۷ فوریه) اعلام کرد هدف چین افزایش استفاده از قراضه فولادی داخلی و وارداتی در تولید محصولات فولادی می باشد.
فعالان بازار در روز دوشنبه (۲۷ فوریه) اعلام کردند کشور چین استانداردهای بالایی برای قراضه فولادی وارداتی دارد و افزایش استفاده از قراضه فولادی در صنعت فولاد برای دستیابی کشور به اهداف کربن زدایی ضروری می باشد.
به نقل از چندین منبع خبری نمایندگان صنعت فولاد، انجمن‌های دفع قراضه فولادی و مسئولان خاطرنشان کردند که علاوه بر اقدامات قرنطینه ‌ای و رکود اقتصادی، عوامل متعدد دیگری نیز بر استفاده از قراضه فولادی در چین تاثیرگذار است که یکی از آن ها مشکلات مالیاتی است.
تحلیل گران بازار در روز دوشنبه (۲۷ فوریه) اعلام کردند شرکت های کوچک زیادی در بخش فرآوری قراضه فولادی فعالیت می کنند که فعالیت آن ها بیشتر به صورت نقدی می باشد. بنابراین باید توجه داشت که دولت در جمع آوری مالیات بر ارزش افزوده ضرر خواهد کرد. بررسی ها نشان می دهد قرار بود مشکلات مالیاتی با مصوبه دولت چین حل شود، با این حال اقدامات دولت بار مالیاتی را بر روی پردازشگرها افزایش داده است و آنها همچنان از پرداخت صورت حساب فرار می کنند.
به نقل از برخی تاجران، چین همچنین استانداردهای بالایی را برای قراضه فولادی وارداتی در مورد محتوای گنجانده شده تعیین کرده است. بررسی ها نشان می دهد ارقام مطابق با استانداردهای تعیین شده محدود است و تمایل صادرکنندگان به رعایت استانداردها کم مس باشد. باید توجه داشت که شرکت های فولادی به دلیل امکان پیگرد قانونی نسبت به واردات مواد اولیه محتاط هستند. علاوه بر این، مقدار قراضه فولادی مورد استفاده کارخانه های فولادی مستقر در چین به شدت به قیمت آن بستگی دارد.
معامله گران در روز دوشنبه (۲۷ فوریه) گزارش دادند مشکلات مالیاتی را می توان با چند مرحله حل کرد، به ویژه می توان با کاهش نرخ مالیات بر درآمد برای تشویق شرکت های پردازش به پرداخت آن این مشکلات را کاهش داد.
در عین حال بررسی ها نشان می دهد تسهیل و بازنگری استانداردهای قراضه فولادی وارداتی با توجه به اهداف زیست محیطی کشور به افزایش عرضه آن کمک خواهد کرد. همچنین، دولت باید ارتباطات بین تولیدکنندگان و فرآورندگان فولاد را ارتقا دهد. در نتیجه این امر امکان ایجاد یک پلت فرم یکپارچه برای پردازش زباله را فراهم می کند.
تحلیل گران بازار در روز دوشنبه (۲۷ فوریه) اعلام کردند افزایش واردات و فرآوری داخلی قراضه فولادی و استفاده از آن در بخش فولاد یکی از عناصر استراتژی چین می باشد. بررسی ها نشان می دهد این کشور همچنین قصد دارد تولید داخلی سنگ آهن را افزایش داده و حقوق معدن را در بازارهای خارجی گسترش دهد.
همانطور که مرکز GMK قبلا گزارش داده بود، مصرف جهانی قراضه فولادی در تولید فولاد در سال ۲۰۲۲ به ۶۱۰ میلیون تن رسید. این در حالی است که میزان مصرف جهانی قراضه فولادی در تولید فولاد در سال ۲۰۲۲ حدود ۷ درصد نسبت به سال ۲۰۲۱ افت داشته است. بررسی ها نشان می دهد سه کشور چین، اتحادیه اروپا و ایالات متحده سه مصرف کننده اصلی قراضه فولادی در جهان هستند. با توجه به داده های منتشر شده چین حدود ۲۲۵ میلیون تن، اتحادیه اروپا حدود ۷۸ میلیون تن و ایالات متحده حدود ۵۵ میلیون تن قراضه فولادی در سال ۲۰۲۲ استفاده کرده است.
همچنین انجمن اروپایی EURIC که نماینده منافع صنعت فرآوری اتحادیه اروپا است، معتقد است که در حال حاضر هیچ خطری در اروپا در مورد تامین قراضه فولادی برای نیازهای تولید کنندگان فولاد اروپایی وجود ندارد.

منبع: آرتان پرس

لازم به ذکر است مسئولیت حقوقی تمامی محتواهای تولیدی این وبسایت تحت عنوان «اختصاصی معدن‌مدیا» و در این دسته‌بندی، به عهده رسانه «نوآوران معدن» با شناسه مجوز 88190 می‌باشد؛ سایر محتواهای درج‌شده بازنشر و با ذکر منبع است.