جستجو

یک فعال معدنی گفت: دولت باید با حمایت از تولیدکنندگان برای بهبود وضعیت اقتصادی کشور بازوی صنعتگران باشد.


حسام نوابی با اشاره به عمده مشکلات معدنکاران کشور اظهارداشت: کمبود ماشین‌آلاتی همچون لودر، بولدوزر و بیل مکانیکی بسیار احساس می‌شود.
وی گفت: بخشی از ماشین‌آلات مورد نیاز صنعت در داخل کشور تولید می‌شوند و دولت باید با حمایت از این تولیدات به بهبود این روند کمک کند. همچنین ماشین‌آلاتی مانند بیل مکانیکی، لودر، بولدوزر و غیره در کشور تولید نمی‌شود و باید از طریق واردات تامین شوند و دولت باید راه این واردات را برای صنعتگران هموار کند.
این فعال معدنی بیان کرد: شرکت‌های تولید کننده از توان خوبی برای تولید ماشین‌آلات صنعتی برخوردار هستند اما هیچ‌گاه توانایی برای تولید ماشین‌آلات سنگین ندارد و اگر این دسته از ماشین‌آلات وارد نشود، بخشی از تولیدات معدنی با مشکل روبرو می‌شوند.
نوابی تصریح کرد: بسیاری از ماشین‌آلات معدنی در کشور نیاز به نوسازی و بازسازی دارند اما در تولید ماشین آلات صنعتی مانند کوره القایی،ریخته گری و فرآوری سنگ خودکفا هستیم و می توانیم نیاز خود را برطرف کنیم.
به گفته وی، در شرایط فعلی و وجود تحریم‌ها، اورهال و واردات ماشین‌آلات اروپایی که در کشورهای حاشیه جنوبی خلیج فارس و دریای عمان برای بخش معدن و صنایع معدنی کشورمان می توانند چاره ساز باشند.
حسام نوابی در پایان اظهارداشت: در حال حاضر هیچ مشکلی برای واردات ماشین‌آلات سنگین موردنیاز معدن با عمر زیر پنج سال که فاقد ساخت داخل باشند، وجود ندارد اما در چنین شرایطی که کشور دچار بار اقتصادی فراوان است، انتظار می رود دولت در واردات و گرفتن مالیات کمی با معدنکاران و صنعتگران همراه باشد.

منبع: فولادبان

لازم به ذکر است مسئولیت حقوقی تمامی محتواهای تولیدی این وبسایت تحت عنوان «اختصاصی معدن‌مدیا» و در این دسته‌بندی، به عهده رسانه «نوآوران معدن» با شناسه مجوز 88190 می‌باشد؛ سایر محتواهای درج‌شده بازنشر و با ذکر منبع است.