جستجو

در راستای سقوط معاملات فیوچرز و سوآپ پس از محدودیت‌های تف‌جوشی (زینترینگ) اعمال شده بر جین، قیمت سنگ‌آهن دریایی کاهش یافت.


معاملات فیوچرز ماه می سنگ‌آهن در بورس کالای دالیان با قیمت توافقی ۹۰۹٫۵۰ یوآن (۱۳۱ دلار) به ازای هر تن منعقد شد.
همچنین معامله ماه آوریل در بورس سنگاپور با کاهش ۳٫۷۵ دلاری قیمت به ازای هر تن در مقایسه با توافق قبلی، ۲۴ فوریه (۵ اسفند ماه ۱۴۰۱) منعقد شد. ارزش معاملات قبلی ۱۲۶٫۱۰ دلار به ازای هر تن گزارش شده بود.
یک تولیدکننده فولاد در بازار پکن در این باره گفت: پس از اینکه چین محدودیت تولید را برای برخی کارخانه‌های فولادی در تانگ‌شان اعمال کرد، قیمت سنگ‌آهن به طور چشم‌گیر کاهش یافت.
وی افزود: براساس این محدودیت، از کارخانه‌های فولادی این منطقه خواسته شده است که تولید تف‌جوشی خود را بین ۳۰ تا ۵۰ درصد کاهش دهند تا در آستانه آغاز نشست‌های سیاسی پکن در پایان هفته، آلودگی هوا را مهار کنند.
علاوه بر این، یک تولیدکننده ثانویه پیش‌بین کرد که محدودیت تولید تف‌جوشی برای دو هفته ادامه یابد. وی تصریح کرد: درحالی که سود حاصل از فولادسازی بسیار پایین است، انتظار می‌رود تقاضای سنگ‌آهن لامپ به دلیل محدودیت‌های اعمال شده افزایش یابد.
این درحالی است که یک فولادساز در استان شاندونگ مخالفت کرد. وی بیان کرد: ذخایر سنگ‌آهن تف‌جوشی شده در بسیاری از کارخانه‌های فولادی به میزان کافی موجود است و اگر محدودبت تف‌جوشی تنها برای مدت کوتاهی ادامه یابد، تقاضای سنگ‌آهن لامپ به تغییرات چشم‌گیری منجر نخواهد شد.
یک تاجر در بازار سنگاپور نیز عقیده داشت که میزن تقاضا بیش از میزان پیش‌بینی شده کاهش یافته است و بر بازار سنگ‌آهن و قیمت‌ها تاثیر منفی می‌گذارد. وی افزود: درحالی که آب‌وهوا بهتر می‌شود، انتظار می‌رود صنعت ساختمان‌سازی ادامه یابد و اما بدبینی نسبت به بازار املاک باقی می‌ماند.
در ادامه یک بازرگان ثانویه در بازار سنگاپور تاکید کرد: درحالی که هیچ تجارتی گزارش نشد، بازار سنگ‌آهن راکد بود اما من شنیدم که در پایان هفته، سنگ‌آهن با گرید متوسط و تحویل ماه مارس
همچنین یک تاجر در بازار هنگ‌کنگ گفت: به دلیل انبوه ذخیره سنگ‌آهن فاین با گرید بالا در بازار بندری چین، تفاوت قیمت میان فاین با گرید بالا و گرید پایین کاهش یافت. وی افزود: آربیتراژ واردات فاین با گرید متوسط در حدود منفی ۵ یوآن به ازای هر تن بود، این درحالی است که آربیتراژ واردات فاین با گرید بالا منفی ۳۰ یوآن به ازای هر تن ماند.

منبع: فولادبا

لازم به ذکر است مسئولیت حقوقی تمامی محتواهای تولیدی این وبسایت تحت عنوان «اختصاصی معدن‌مدیا» و در این دسته‌بندی، به عهده رسانه «نوآوران معدن» با شناسه مجوز 88190 می‌باشد؛ سایر محتواهای درج‌شده بازنشر و با ذکر منبع است.