جستجو

با توجه به صحبت های مدیر عامل شرکت ArcelorMittal، کربن زدایی منجر به افزایش ۱۰ تا ۲۰ درصدی قیمت فولاد می شود.


آقای Aditya Mittal مدیر عامل شرکت ArcelorMittal، یکی از بزرگترین تولید کنندگان فولاد در جهان در روز جمعه (۱۰ مارس) اعلام کرد کربن زدایی صنعت فولاد در آینده ممکن است منجر به افزایش قیمت فولاد سازگار با محیط زیست به اندازه ۱۰ تا ۲۰ شود.
فعالان بازار در روز جمعه (۱۰ مارس) گزارش دادند شرکت های فولادی که برای تولید فولاد سازگار با محیط زیست تلاش می کنند ممکن است در آینده با ناپایداری مدل های تجاری خود مواجه شوند.
به نقل از برخی منابع خبری، صنعت فولاد جهانی یکی از صنایع مصرف کننده انرژی است که حدود ۸ درصد از انتشار سالانه کربن جهانی را به خود اختصاص می دهد. بررسی ها نشان می دهد شرکت‌ های فولادی با معرفی و اجرای پروژه‌ های جدید کربن ‌زدایی ظرفیت ‌ها و فرآیند های تولید خود، به طور فعال با افزایش سالانه آلاینده‌ ها مبارزه می‌ کنند.
آقای Aditya Mittal مدیر عامل شرکت ArcelorMittal اظهار کرد: طبق برآوردهای اولیه ما، هزینه کربن زدایی فولاد چندان گزاف نیست، بنابراین صنعت فولاد می تواند از عهده آن برآید. من فکر می کنم که هزینه فولاد به دلیل کربن زدایی حدود ۱۰ تا ۲۰ درصد افزایش می یابد که به افزایش قیمت ماشین به اندازه ۱۰۰ تا ۲۰۰ دلار نیز کمک خواهد کرد. اما باز هم ۱۰ تا ۲۰ درصد برای صنعت فولاد زیاد است چون سوددهی پایینی داریم. اگر کسی وارد شود و قیمت‌ ها را پایین بیاورد، شرکت ‌های فولادی که فولاد سبز تولید می ‌کنند، راه مناسبی برای انجام تجارت نخواهند داشت.
علاوه بر این معامله گران در روز جمعه (۱۰ مارس) گزارش دادند ArcelorMittal قصد دارد تا سال ۲۰۵۰ به تولید فولاد سبز روی آورد. باید توجه داشت که این شرکت فعالانه در حال مطالعه و اجرای پروژه های جدید در مسیر کربن زدایی ظرفیت های خود است.
به نقل از برخی تاجران، در سال ۲۰۲۲ شرکت ArcelorMittal Acindar موافقت کرد که سرمایه‌ گذاری بیشتری در انرژی بادی در استان سن لوئیس آرژانتین مرکزی انجام دهد و یک نیروگاه جدید خورشیدی بسازد. بررسی ها نشان می دهد هزینه کل ظرفیت های انرژی جدید ۲۱۰ میلیون دلار خواهد بود. باید توجه داشت که به لطف این پروژه ها، تولیدکننده فولاد می تواند بیش از ۳۰ درصد از نیاز برق خود را از منابع تجدیدپذیر در نیمه دوم سال ۲۰۲۳ پوشش دهد.
در این میان تحلیل گران بازار در روز جمعه (۱۰ مارس) اعلام کردند شرکت ArcelorMittal برای تولید فولاد سبز و آزمایش پیشرفت ‌های جدید که به دستیابی به اهداف تعیین‌ شده با شرکت ‌های آهن و فولاد جهانی کمک می‌ کند، به نیروهای خود ملحق می‌ شود. این در حالی است که اکثر شرکت ها از جمله Sasol، BHP همچنین تلاش می ‌کنند تا محصول دوستدار محیط ‌زیست تولید کنند.
چندین منبع خبری گزارش دادند پروژه هایی نیز در حال اجراست که به تامین کوره های قوس الکتریکی قراضه فولادی شرکت ArcelorMittal کمک می کند. بررسی ها نشان می دهد در اواخر سال ۲۰۲۲، شرکت ArcelorMittal خرید Riwald Recycling، را اعلام کرد که یک مرکز بازیافت قراضه فولادی مدرن در هلند است. باید توجه داشت که این سومین شرکت بازیافت قراضه است که نقش مهمی در کربن زدایی شرکت ArcelorMittal خواهد داشت.

منبع: آرتان پرس

لازم به ذکر است مسئولیت حقوقی تمامی محتواهای تولیدی این وبسایت تحت عنوان «اختصاصی معدن‌مدیا» و در این دسته‌بندی، به عهده رسانه «نوآوران معدن» با شناسه مجوز 88190 می‌باشد؛ سایر محتواهای درج‌شده بازنشر و با ذکر منبع است.