جستجو

یک فعال حوزه معدن گفت: یکی از معضلات صنعت کشور که باعث تحمیل هزینه‌های زیادی به صنایع معدنی شده است، ضعف زیرساخت‌ها در حوزه حمل و نقل و انرژی محسوب می‌شود.


رامین راد اظهار کرد: در حوزه توسعه زیرساخت‌های تکنولوژی معادن به دلیل تحریم با نوسان رشد دانش بومی‌سازی فناوری‌های مدرن و مشکل واردات دانش فنی در کشور مواجه‌ هستیم.
این فعال معدنی گفت: ما در معادن مشکلات زیادی داریم، یکی از آن چالش ها و مشکلات اساسی در حوزه معادن نبود ماشین آلات و زیر ساخت های مناسب در حوزه معدن است. هم اکنون با هر معدن داری که صحبت بکنید یکی از گلایه های جدی آن ها این است که آن ها نمی توانند ماشین آلات معدنی را با توجه به افزایش قیمت ارز و کاهش ارزش پول ملی به کشور وارد کنند.
وی افزود: در کارخانه‌های مختلف کشور، تکنولوژی‌های نوین به کار گرفته می شوند و شرکت‌های خارجی باعث نوعی وابستگی نامتوازن و یک طرفه شده اند.
راد ادامه داد: از طرفی با نهضت بومی‌سازی و توسعه تکنولوژی برای دستیابی به یک نظام صنعتی بر پایه آخرین فناوری‌های روز دنیا، راه زیادی در پیش داریم، بنابراین ناهماهنگی در هدف‌های کشیده شده در حوزه معدن حرکت رو به جلو را با نوسان مواجه کرده است.
این فعال معدنی تصریح کرد: یکی از معضلات صنعت کشور که سبب تحمیل هزینه‌های زیادی به صنایع معدنی شده است، ضعف زیرساخت‌ها در حوزه حمل و نقل و انرژی محسوب می‌شود که سبب اتلاف سرمایه و زمان شده است.
رامین راد در پایان خاطرنشان کرد: همچنین فاصله جغرافیایی بین معدن و صنایع بالاسری افزایش هزینه‌ها را در پی دارد و کارخانه‌های میانی مشکلات محیط‌زیستی زیادی را به وجود آورد.

منبع: فولادبان

لازم به ذکر است مسئولیت حقوقی تمامی محتواهای تولیدی این وبسایت تحت عنوان «اختصاصی معدن‌مدیا» و در این دسته‌بندی، به عهده رسانه «نوآوران معدن» با شناسه مجوز 88190 می‌باشد؛ سایر محتواهای درج‌شده بازنشر و با ذکر منبع است.