جستجو

رئیس انجمن سنگ آهن ایران گفت: با توجه به وضعیت فعلی صنعت فولاد، می‌توان گفت در سال ۱۴۰۲ شرایط حتی بدتر از سال ۱۴۰۱ خواهد شد؛ مگر اینکه اتفاقات جدید و شرایط غیرقابل پیش‌بینی رخ دهد.


مهرداد اکبریان با تحلیل بازار سنگ آهن در سال ۱۴۰۱ اظهارداشت: در حال حاضر با توجه به اتفاقاتی که در اقتصاد کشور رخ داده است، به نظر می‌رسد در سال ۱۴۰۲ شرایط خوبی را نخواهیم داشت و چه بسا شاید وضعیت بدتر از سال ۱۴۰۱ شود.
وی گفت: در واقع، افزایش چشمگیر هزینه‌ها و بلاتکلیفی دولت در ارتباط با ارزهای چند نرخی باعث مشکلاتی در بحث فروش سنگ‌آهن، کنسانتره، گندله و حتی صادرات این محصولات می‌شود.
اکبریان افزود: این مشکلات و موانع موجود در فولاد، هزینه‌ها را به ‌شدت بالا برده است و این افزایش هزینه در بخش قیمت کشتی‌های بندری، بیشتر مشاهده می‌شود.
رئیس انجمن سنگ آهن ایران تصریح کرد: زمانی که فاصله اختلاف قیمت ارز نیمایی و مبادله‌ای بیشتر می‌شود، حاشیه سود کارخانجات بسیار کاهش می‌یابد، بنابراین با توجه به وضعیت فعلی صنعت فولاد، می‌توان گفت در سال ۱۴۰۲ شرایط حتی بدتر از سال ۱۴۰۱ خواهد شد؛ مگر اینکه اتفاقات جدید و شرایط غیرقابل پیش‌بینی رخ دهد.
اکبریان با بیان اینکه برای تولید نباید به استفاده از مواد اولیه موجود در کشور اکتفا کرد، عنوان داشت: برای مثال می‌توان واحدهای تولیدی را در کنار خلیج فارس و دریای عمان احداث و مواد اولیه مورد نیاز را وارد کشور کرد تا محصول نهایی تولید و بتوان آن را صادر کرد و در نهایت به معادن نیز فشار زیادی وارد نمی‌شود.

منبع: فولادبان

لازم به ذکر است مسئولیت حقوقی تمامی محتواهای تولیدی این وبسایت تحت عنوان «اختصاصی معدن‌مدیا» و در این دسته‌بندی، به عهده رسانه «نوآوران معدن» با شناسه مجوز 88190 می‌باشد؛ سایر محتواهای درج‌شده بازنشر و با ذکر منبع است.