جستجو

رئیس انجمن سنگ آهن ایران گفت: عمده اتفاقی که صادرکنندگان و تولیدکنندگان فولاد را دچار مشکل کرد، بحث ارز نیمایی و فاصله گرفتن آن با ارز آزاد بود.


مهرداد اکبریان با اشاره به وضعیت صادراتی فولاد در سال ۱۴۰۱ و پیش‌بینی آن در سال ۱۴۰۲ مطرح کرد: در دو سال گذشته اصرار بر این بود که بحث صادرات فولاد در کشور متوقف شود اما زنجیره فولاد شرایطی دارد که باید حتماً بحث صادرات وجود داشته باشد.
وی در عین حال گفت: سرانه مصرف فولاد در کشور به قدری کاهش یافته است که در حال حاضر، کارخانجات فولادی زیر ۶۰ درصد ظرفیت خود تولید دارند.
اکبریان معتقد است که عمده اتفاقی که صادرکنندگان و تولیدکنندگان فولاد را دچار مشکل کرد، بحث ارز نیمایی و فاصله گرفتن آن با ارز آزاد بود.
رئیس انجمن سنگ آهن ایران اضافه کرد: برخی اوقات فاصله موجود در قیمت‌گذاری ارز نیمایی با قیمت‌های ارز آزاد به قدری زیاد است که شرایط را برای تولیدکنندگان بسیار دشوار می‌کند. در واقع، با رشد نرخ دلار، قیمت محصولات فولادی نیز افزایش می‌یابد که البته این افزایش قیمت در صادرات فولادسازان تأثیری نداشت.
اکبریان تاکید کرد: باید از جریان تولید در صنعت فولاد کشور حمایت شود تا فولاد نیز به نقدینگی تبدیل شود. در این صورت، نقدینگی به دست آمده می‌تواند در چرخه تولید به ویژه در حوزه معدن تأثیر بسزایی داشته باشد.

منبع: فولادبان

لازم به ذکر است مسئولیت حقوقی تمامی محتواهای تولیدی این وبسایت تحت عنوان «اختصاصی معدن‌مدیا» و در این دسته‌بندی، به عهده رسانه «نوآوران معدن» با شناسه مجوز 88190 می‌باشد؛ سایر محتواهای درج‌شده بازنشر و با ذکر منبع است.