جستجو

قیمت محصولات فولادی در ایتالیا با کاهش عرضه، افزایش می‌یابد.


قیمت محصولات فولادی در ایتالیا نسبت به ماه مارس افزایش یافت که این افزایش قیمت موجب جلوگیری از روند کاهشی قیمت‌ها پس از شروع فصل جدید شد.
این در حالی است که با نزدیک شدن به عید پاک، روند عرضه در بازار کاهش می‌یابد. به همین خاطر تولیدکنندگان برخی از محصولات فولادی نظیر میلگرد به دنبال افزایش قیمت‌ها تا ۵۰۰ یورو برای مقاطع عمومی موجود در بازار هستند که برای مقاطع خاص، تا ۸۰۰ یورو نیز در برخی مقاطع خاص پیش‌بینی می‌شود.
کارشناسان معتقدند که این افزایش قیمت‌ها می‌تواند مصرف‌کنندگان صنعت ساختمان ایتالیا را به سمت استفاده از میلگردهای وارداتی سوق دهد. همچنین براورد می‌شود با این میزان از افزایش قیمت، صنعت ساختمان ایتالیا با افت ۶درصدی تولید مواجه شود. این در حالی است که صنعت ساختمان این کشور در سال ۲۰۲۲ رشد ۱۲ درصدی داشته است.
در آخرین رده بندی انجمن تولیدکنندگان فولاد دنیا، ایتالیا با تولید ۲۱.۶ میلیون تن فولاد خام در سال ۲۰۲۲، پس از ایران در جایگاه یازدهم بزرگترین کشورهای تولیدکننده فولاد قرار دارد. تولید فولاد در این کشور در سال گذشته با کاهش ۱۱.۶ درصدی روبرو بود.

لازم به ذکر است مسئولیت حقوقی تمامی محتواهای تولیدی این وبسایت تحت عنوان «اختصاصی معدن‌مدیا» و در این دسته‌بندی، به عهده رسانه «نوآوران معدن» با شناسه مجوز 88190 می‌باشد؛ سایر محتواهای درج‌شده بازنشر و با ذکر منبع است.