جستجو

با توجه به اعلام خبر محدود کردن تولید فولاد و کاهش تقاضای فولاد در چین، قیمت سنگ آهن چین به کمترین میزان خود در ۳ ماه گذشته رسید.


بدبینی در مورد تقاضای فولاد در چین بر قیمت سنگ آهن در روز پنج شنبه (۱۳ آوریل) تاثیر گذاشت. این در حالی است که معامله گران شاهد طوفان قدرتمندی بودند که می تواند حمل و نقل از بزرگترین تامین کننده استرالیا را مختل کند.
فعالان بازار در روز شنبه (۱۵ آوریل) اعلام کردند برنامه تایید نشده چین برای محدود کردن تولید سالانه فولاد خام، به دلیل اینکه به دنبال محدود کردن حدس و گمان قیمت سنگ آهن است، بازار را با مشکل مواجه کرده است.
وب سایت خبری بلومبرگ گزارش داد، چین قرار است طرح محدود کردن تولید سالانه فولاد خام را تا پایان ماه جاری منتشر کند و تولید فولادسازان داخلی را در سطح سال ۲۰۲۲ محدود کند.
در این میان معامله گران در روز شنبه (۱۵ آوریل) گزارش دادند دولت چین که در تلاش برای کاهش انتشار کربن و انجام تعهدات اقلیمی است، مدت ‌هاست که بخش فولاد به شدت آلاینده را در نظر گرفته است. بررسی ها نشان می دهد صنعت فولاد حدود ۱۵ درصد از انتشار گازهای گلخانه ای ملی را به خود اختصاص می دهد و پس از تولید برق در رتبه دوم قرار دارد.
به نقل از چندین منبع خبری، قیمت سنگ آهن فاین ۶۲ درصد وارداتی به شمال چین در روز پنج ‌شنبه (۱۳ آوریل) به ۱۱۸.۲۹ دلار در هر تن رسید. این در حالی است که قیمت این محصول حدود ۱.۴۷ درصد نسبت به هفته قبل کاهش یافته است. باید توجه داشت که قیمت اعلام شده کمترین میزان از ژانویه ۲۰۲۳ بوده است.
در این میان معامله گران در روز شنبه (۱۵ آوریل) گزارش دادند بیشترین قرارداد سنگ آهن مربوط به ماه سپتامبر در بورس کالای دالیان چین در روز پنج شنبه به ۷۶۹ یوان در هر تن رسید که معادل ۱۱۱.۸۹ دلار در هر تن می باشد. این در حالی است که شاخص سنگ آهن اعلام شده در ۱۳ آوریل حدود ۳.۱ درصد نسبت به هفته قبل کاهش یافته است.
تحلیلگران Sinosteel Futures در یادداشتی اعلام کردند سنگ آهن با فشار کنترل قیمت مواجه است و ریسک های سیاست همچنان در حال افزایش می باشد.
در همین حال تحلیل گران بازار در روز شنبه (۱۵ آوریل) گزارش دادند بندر Hedland در منطقه شمال غربی استرالیا، در روز پنج شنبه برای مقابله با طوفان ایلسا که قدرتمندترین طوفان استوایی منطقه در یک دهه اخیر است آماده شده که به طور بالقوه عرضه را مختل کرده و از قیمت سنگ آهن حمایت می کند.
به نقل از برخی تاجران، بندر Hedland بزرگترین نقطه صادرات سنگ آهن در جهان است که سنگ آهن بسیاری از کشورها از جمله چین را تامین می کند.

منبع: آرتان پرس

لازم به ذکر است مسئولیت حقوقی تمامی محتواهای تولیدی این وبسایت تحت عنوان «اختصاصی معدن‌مدیا» و در این دسته‌بندی، به عهده رسانه «نوآوران معدن» با شناسه مجوز 88190 می‌باشد؛ سایر محتواهای درج‌شده بازنشر و با ذکر منبع است.