جستجو

به دنبال کاهش تقاضای فولاد در بازارهای داخلی و صادراتی ترکیه، فولادسازان این کشور با سرعت کمتری قراضه دریایی خریداری کردند.


در این راستا، کارخانه‌ای فولادی در منطقه مرمره یک محموله با شیوه معاملاتی cfr، شامل ۱۵هزار تن قراضه HMS 1,2 (80:20) با قیمت ۴۳۰ و ۱۳هزار تن قراضه خرد شده با قیمت ۴۵۰ دلار به ازای هر تن خریداری کرد.
همچنین کارخانه ای در منطقه اسکندرون یک محموله آمریکایی با شیوه معاملاتی cfr شامل ۱۵ هزار تن HMS 1,2 (80:20) با قیمت ۴۳۹ دلار به ازای هر تن و ۱۵ هزار تن قراضه خرد شده با قیمت ۴۵۹ دلار به ازای هر تن خرید. کارخانه‌ دیگری در منطقه مرمره یک محموله اروپایی شامل ۲۵ هزار تن HMS 1,2 (80:20) با شیوه معاملاتی cfr و قیمت ۴۲۷٫۵۰ دلار به ازای هر تن خریداری کرد.
در نتیجه معاملات جدید، شاخص روزانه قیمت قراضه سقوط کرد. براساس ارزیابی روزانه فست‌مارکتز، قیمت قراضه فولادی HMS 1,2 (80:20)، مبدا شمال اروپا، cfr ترکیه ۴۲۹٫۷۰ دلار به ازای هر تن محاسبه شد که این نرخ حاکی از افت ۱٫۶۹ دلاری نسبت به روز قبل است.
همچنین شاخص قیمت قراضه فولادی HMS 1,2 (80:20)، مبدا آمریکا، cfr ترکیه ۴۳۴٫۲۱ دلار به ازای هر تن شنیده شد که در مقایسه با روز قبل، ۱٫۶۹ دلار کاهش نشان می‌دهد. در مقایسه با قیمت قراضه از این دو مبدا، درمی‌یابیم که قیمت محصول آمریکا، ۴٫۵۱ دلار بیشتر از شمال اروپا است.
از آن‌جایی که کارخانه‌های فولادی ترکیه درگیر فروش محصولات نهایی خود بودند، هفته کاری خود را تنها با معامله سه محموله قراضه دریایی به پایان رساندند. با توجه به این مساله که صادرات محموله قراضه برای عملیات بازسازی مناطق زلزله‌زده هنوز آغاز نشده و عرضه قراضه این مناطق بالاتر است، بازار کمی راکد بود.
علاوه بر این، کاهش سرعت بازار ناشی از ماه مبارک رمضان به همراه عدم قطعیت اقتصادی در آستانه انتخابات پیش‌رو در ۱۴ می (۲۴ اردیبهشت ماه ۱۴۰۲) چالش‌های دیگری برای فولادسازان در پی داشتند.

منبع: فولادبان

لازم به ذکر است مسئولیت حقوقی تمامی محتواهای تولیدی این وبسایت تحت عنوان «اختصاصی معدن‌مدیا» و در این دسته‌بندی، به عهده رسانه «نوآوران معدن» با شناسه مجوز 88190 می‌باشد؛ سایر محتواهای درج‌شده بازنشر و با ذکر منبع است.