جستجو

با توجه به کاهش تقاضا و کاهش تولید فولاد در چین، قیمت سنگ آهن در بازار معاملات آتی پس از افزایش در ابتدای هفته گذشته، دوباره کاهش یافت.


در ابتدای هفته منتهی به روز دوشنبه (۱۷ آوریل) بندر Hedland ، که یک بندر بزرگ سنگ آهن در استرالیا است، به دلیل طوفان های فوق العاده و باران های شدید، فعالیت های خود را به حالت تعلیق درآورد که باعث ایجاد جو صعودی در بازار سنگ آهن شد.
فعالان بازار در روز دوشنبه (۱۷ آوریل) اعلام کردند پس از افزایش قیمت سنگ آهن در چین به دلیل طوفان شدید در ابتدای هفته گذشته، قیمت سنگ آهن در بازار معاملات آتی پس از آن به دلیل آمار منفی فولاد و شایعات مجدد در مورد کاهش تولید فولاد خام به شدت کاهش یافت.
در این میان معامله گران گزارش دادند داده های منتشر شده در روز دوشنبه (۱۷ آوریل) نشان داد که تقاضای ظاهری برای کویل نورد گرم فولادی چین به طور قابل توجهی ضعیف شده است. به نقل از چندین منبع خبری، کاهش قیمت فولاد و بدتر شدن سودآوری کارخانه ‌های فولاد نگرانی‌ در مورد تقاضای سنگ آهن را افزایش داده است.
به نقل از چندین منبع خبری، از آنجایی که عرضه سنگ آهن چین خارج از کشور به سختی شاهد افزایش قابل توجهی خواهد بود، فعالان بازار توجه بیشتری به عملیات کوره بلند در کارخانه های فولادی دارند.

منبع: آرتان پرس

لازم به ذکر است مسئولیت حقوقی تمامی محتواهای تولیدی این وبسایت تحت عنوان «اختصاصی معدن‌مدیا» و در این دسته‌بندی، به عهده رسانه «نوآوران معدن» با شناسه مجوز 88190 می‌باشد؛ سایر محتواهای درج‌شده بازنشر و با ذکر منبع است.