جستجو

یک فعال بازار بورس گفت: در حال حاضر تمامی صنایع مناسب سرمایه‌گذاری هستند، اما صنایع فولادی و پتروشیمی از نظر سوددهی وضعیت مناسب‌تری دارند.


حامد حامدی نیا یکی از مهم‌ترین پارامترهای مهم و تأثیرگذار بر بازار سرمایه را نرخ ارز دانست و گفت: تصمیماتی که در بودجه و حوزه‌های مختلف همچون افزایش نرخ انرژی و یا محدود کردن شرکت‌ها برای فروش ارز گرفته می‌شود، از مهم‌ترین پارامترهای تأثیرگذار بر روند بازار سرمایه است.

وی افزود: خوشبختانه سیاست‌های اخیر نشان می‌دهد بسیاری از محدودیت‌ها در بازار سرمایه در حال برداشته شدن است، چرا که محدود شدن بازار سرمایه سبب سرایز شدن سرمایه به بازارهای موازی می‌شود.
این فعال بازر بورس خاطرنشان کرد: به نظر می‌رسد با توجه به تغییرات اعمال شده در نرخ ارز و همچنین تصمیمات جدید دولت، بازار سرمایه هم از بعد افزایش قیمت اسمی سهام به واسطه تورم انتظاری و هم از بعد ارزش افزوده‌ای که شرکت‌های بورسی ایجاد می‌کنند، افزایشی خواهد بود.
حامدی‌نیا در پایان با بیان اینکه در حال حاضر P/E سهام از وضعیت مناسبی برخوردار است، تصریح کرد: با توجه به اینکه بورس از سایر بازارهای موازی جامانده است، بازار سرمایه در سال جاری بازدهی مناسبی نصیب سرمایه‌گذاران خواهد کرد.

منبع: فولادبان

لازم به ذکر است مسئولیت حقوقی تمامی محتواهای تولیدی این وبسایت تحت عنوان «اختصاصی معدن‌مدیا» و در این دسته‌بندی، به عهده رسانه «نوآوران معدن» با شناسه مجوز 88190 می‌باشد؛ سایر محتواهای درج‌شده بازنشر و با ذکر منبع است.