جستجو

با توجه به پیش بینی های انجام شده، میزان تقاضا و مصرف محصولات فولادی چین در سال ۲۰۲۳ افزایش خواهد یافت.


وب سایت خبری SteelOrbis در روز جمعه (۲۸ آوریل) اعلام کرد در یک کنفرانس تخصصی برگزار شده در شانگهای، آقای Zhang Qiusheng تحلیلگر ارشد و مهندس ارشد شرکت آهن و فولاد Nanjing اعلام کرد که میزان مصرف قابل مشاهده محصولات فولادی در چین در سال ۲۰۲۳ احتمالاً به ۹۶۰ میلیون تن می رسد.
آقای Zhang Qiusheng تحلیلگر ارشد و مهندس ارشد شرکت آهن و فولاد Nanjing اظهار کرد: در سال ۲۰۲۲ مصرف ظاهری فولاد در کشور چین به ۹۱۰ میلیون تن رسیده بود. باید توجه داشت که ظرفیت مازاد همچنان یک مشکل جدی برای چین به شمار می رود. در نتیجه انتظار می رود سطح ظرفیت فولادسازی چین در سال جاری به ۱.۲۵ میلیارد تن برسد. مقامات قصد دارند علاوه بر اعمال محدودیت های تولید برای صنعت فولاد، سطح بهره برداری از آنها را کنترل کنند که باید از طریق تنظیم عرضه بر قیمت ها تأثیر بگذارد.
آقای Zhang Qiusheng تحلیلگر ارشد و مهندس ارشد شرکت آهن و فولاد Nanjing در ادامه تصریح کرد: تقاضای محصولات فولادی در چین در سه ماه اول سال ۲۰۲۳ بهبود یافته است و این روند احتمالاً در سال ۲۰۲۳ نیز ادامه خواهد داشت. باید توجه داشت که میانگین قیمت محصولات فولادی چین در ماه مارس به اوج خود رسیده است و افزایش قیمت محصولات فولادی در نوامبر تا دسامبر ۲۰۲۳ نیز ادامه خواهد داشت. به طور کلی، در طول سال جاری ۲۰۲۳ قیمت محصولات فولادی چین بین ۳۰۰ تا ۴۰۰ یوان در هر تن در نوسان خواهد بود. باید توجه داشت که قیمت اعلام شده معادل ۴۳.۶ تا ۵۸ دلار در هر تن می باشد.
چین در ژانویه تا مارس ۲۰۲۳ تولید محصولات فولادی را به ۲۶۱.۵۶ میلیون تن رساندند. این در حالی است که میزان تولید محصولات فولادی در ژانویه تا مارس ۲۰۲۳ در چین حدود ۶.۱ درصد نسبت به مدت مشابه در سال ۲۰۲۲ افزایش یافته است.
در این میان تحلیل گران بازار در روز جمعه (۲۸ آوریل) اعلام کردند در ماه مارس ۲۰۲۳، فولادسازان مستقر در چین حدود ۹۵.۷۳ میلیون تن محصول فولادی تولید کردند. این در حالی است که میزان تولید محصولات فولادی در مارس ۲۰۲۳ در چین حدود ۶.۹ درصد بیشتر از مارس ۲۰۲۲ بوده است.
به نقل از برخی تاجران، رشد تولید محصولات فولادی در شرکت های کلیدی فولاد مستقر در چین تا حدودی بالاتر از سطح متوسط آن است. در نتیجه این امر نشان دهنده رشد سریعتر تولید در کارخانه های بزرگ فولادی است. به ویژه بررسی ها نشان می دهد شاخص رشد تولید محصولات فولادی چین در مارس ۲۰۲۳ به ۷۳.۹ میلیون تن رسید. این در حالی است که میزان رشد تولید محصولات فولادی چین در مارس ۲۰۲۳ حدود ۷.۰۳ درصد نسبت به مارس ۲۰۲۲ و ۶.۹۸ درصد نسبت به ژانویه تا مارس ۲۰۲۲ افزایش یافته است.
همچنین معامله گران در روز جمعه (۲۸ آوریل) گزارش دادند چین قصد دارد طرحی را منتشر کند که تولیدکنندگان داخلی فولاد را ملزم می کند تا اطمینان حاصل کنند که تولید محصولات فولادی چین در سال ۲۰۲۳ از سطح اعلام شده در سال ۲۰۲۲ که برابر ۱.۰۱۸ میلیارد تن بود فراتر نرود.
به نقل از برخی منابع خبری، اقدام کاهش سطح تولید محصولات فولادی چین در سال ۲۰۲۳ که تا پایان آوریل پیش بینی می شود، منعکس کننده نگرانی مقامات در مورد تقاضای ضعیف برای فولاد است. این در حالی است که منابع خبری اعلام کردند نیازی به کاهش افزایش درصدهای مشخصی در سطح تولید محصولات فولادی ندارد. باید توجه داشت که محدودیت تولید محصولات فولادی در سال ۲۰۲۳ می تواند با کاهش عرضه مازاد بر قیمت ها تاثیر مثبت داشته باشد اما فشار بر کارخانه های فولادی را افزایش می دهد.

منبع: فولادبان

لازم به ذکر است مسئولیت حقوقی تمامی محتواهای تولیدی این وبسایت تحت عنوان «اختصاصی معدن‌مدیا» و در این دسته‌بندی، به عهده رسانه «نوآوران معدن» با شناسه مجوز 88190 می‌باشد؛ سایر محتواهای درج‌شده بازنشر و با ذکر منبع است.