جستجو

معاون امور معادن اداره کل صنعت، معدن و تجارت کردستان گفت: در حال حاضر ۳ هزار و ۱۳۲ نفر در معادن استان مشغول به کار هستند و این حوزه ظرفیت اشتغال زایی چندین هزار نفر دیگر را دارد.


مهدی سیفی باغی خانی اظهار کرد: طبق آخرین آمار موجود در حال حاضر ۱۲۹ فقره پروانه اکتشاف در استان کردستان صادر شده است.
وی با اشاره به وجود ۳۵۶ معدن پروانه دار در سطح این استان، افزود: در موضوع اشتغال در معادن کردستان در حال حاضر ۳ هزار و ۱۳۲ نفر مشغول فعالیت هستند.
معاون امور معادن اداره کل صنعت، معدن و تجارت کردستان بیان کرد: در بحث مجوزهای معدنی گروه یک معادن ماسه، سنگ لاشه، خاک رس و غیره نزدیک به ۱۹۳ معدن دارای مجوز بهره برداری هستند.
سیفی باغی خانی با اشاره به اینکه در گروه معادن سنگ های تزیینی و نما ۳۰ مجوز فعال در استان کردستان وجود دارد، ادامه داد: در حال حاضر ۲۶ معدن طلا، منگنز و آهن در سطح کردستان فعالیت دارند که با احتساب معادن غیر فعال جمع کامل این معادن در این استان ۳۳ مورد است.
وی با اشاره به اینکه ۱۸ گونه معدنی در استان کردستان وجود دارد، افزود: از تعداد مجوزهای صادر شده ۱۹۲ مورد سنگ لاشه، ۳۰ مورد آهن، باریت ۴ مورد و مرمریت ۴۰ مورد است.
معاون امور معادن اداره کل صنعت، معدن و تجارت کردستان در بخش دیگری از سخنان خود ادامه داد: در سال گذشته ۱۷ مورد پرونده پروانه بهره برداری و ۲۷ پرونده اکتشاف صادر شده است.
سیفی باغی خانی با اشاره به اینکه بیشترین معادن کردستان در شهرستان سنندج قرار دارند، گفت: در حال حاضر ۳۲ معدن فعال در سطح شهرستان سنندج وجود دارد.
معاون امور معادن اداره کل صنعت، معدن و تجارت کردستان با اشاره به اینکه حقوق دولتی معادن در سال گذشته حدود ۱۳۰۰ میلیارد تومان بوده است، اظهار داشت: بیشترین حقوق دولتی دریافتی از معادن مربوط به شهرستان قروه و رقمی بالغ بر ۱۰۰ میلیارد تومان است.

منبع: ایسنا

لازم به ذکر است مسئولیت حقوقی تمامی محتواهای تولیدی این وبسایت تحت عنوان «اختصاصی معدن‌مدیا» و در این دسته‌بندی، به عهده رسانه «نوآوران معدن» با شناسه مجوز 88190 می‌باشد؛ سایر محتواهای درج‌شده بازنشر و با ذکر منبع است.