جستجو

با توجه به کاهش قیمت محصولات فولادی و عدم خرید مواد اولیه توسط فولادسازان، قیمت قراضه فولادی در بیشتر بازارهای جهانی به کاهش خود ادامه داد.


قیمت جهانی قراضه فولادی در هفته منتهی به روز سه شنبه (۲ می) به دلیل کمبود تقاضا از سوی شرکت های فولادی به کاهش خود ادامه داد. باید توجه داشت که کاهش قیمت فولاد، فولادسازان را مجبور می کند از خرید مواد اولیه خودداری کنند تا متحمل ضرر نشوند.
فعالان بازار در روز سه شنبه (۲ می) اعلام کردند کاهش قیمت فولاد، خرید قراضه فولادی با قیمت های فعلی را در اکثر کشورهای جهان غیرممکن می کند.

بررسی قیمت قراضه فولادی در ترکیه

به نقل از برخی منابع خبری، قیمت قراضه فولادی نوع HMS 1/2 در ترکیه برای هفته ۲۴ آوریل تا ۱ می ۲۰۲۳ در محدوده 399 تا ۴۰۳ دلار در هر تن گزارش شد. این در حالی است که قیمت این محصول در ترکیه در هفته منتهی به ۱ می حدود ۲.۹ درصد نسبت به هفته قبل کاهش یافت. بررسی ها نشان می دهد شرکت های فولادی مستقر در کشور ترکیه همچنان از انعقاد قرارداد خرید قراضه فولادی خودداری می کنند.
در این میان معامله گران در روز سه شنبه (۲ می) گزارش دادند جو بازار قراضه فولادی در اکثر کشورها از جمله ترکیه هر روز بدتر می شود زیرا فولادسازان به کاهش استفاده از ظرفیت خود در میان کمبود فروش فولاد ادامه می دهند. در نتیجه این امر به نوبه خود باعث کاهش تقاضای ضعیف برای قراضه فولادی می شود.
به نقل از چندین منبع خبری، فروش محصولات فولادی ترکیه به دلیل قیمت غیررقابتی در بازار صادراتی با مشکل مواجه شده است. علاوه بر این باید توجه داشت که کاهش ارزش لیر در برابر دلار همچنین فروش پایین محصولات فولادی نهایی را تحت تاثیر قرار داده است.
همچنین تحلیل گران بازار در روز سه شنبه (۲ می) اعلام کردند در مارس ۲۰۲۳، صادرات میلگرد فولادی از ترکیه به سطح ۲۰۲.۴ هزار تن کاهش یافت. در نتیجه یک ورند مشابهی برای میزان صادرات میلگرد فولادی از ترکیه در ماه آوریل پیش بینی می شود. در نتیجه مجموعه این عوامل برای سومین هفته متوالی قیمت قراضه فولادی در ترکیه را کاهش داده است.
بررسی ها نشان می دهد در مارس ۲۰۲۳ قیمت قراضه فولادی در ترکیه حدود ۴۰ دلار در هر تن کاهش یافت و از آستانه ۴۰۰ دلار در تن عبور کرد که آخرین بار در پایان سال ۲۰۲۲ به آن رسیده بود.
به نقل از برخی منابع خبری، خریداران مستقر در ترکیه چشم انداز مثبتی در مورد ذخایر مواد خام مشاهده نمی کنند، زیرا نمی توانند محصولاتی را که از قبل دارند بفروشند. اگرچه بررسی ها نشان می دهد برخی از قراردادها در این کشور منعقد می شود، اما هر بار ارزش آنها کمتر و کمتر می شود. باید توجه داشت که برخی از تاجران با فشار فولادسازان موافق هستند و مواد اولیه را به قیمتی که مصرف کننده تعیین می کند می فروشند.
فعالان بازار در روز سه شنبه (۲ می) پیش بینی می کنند که قیمت قراضه فولادی در ترکیه به زودی به ۳۶۰ دلار در هر تن کاهش می یابد، زیرا فشار مصرف کننده و تأثیر عوامل اقتصادی در آستانه انتخابات ریاست جمهوری افزایش می یابد.

بررسی قیمت قراضه فولادی در چین

معامله گران در روز سه شنبه (۲ می) گزارش دادند قیمت قراضه فولادی در بازار چین در هفته گذشته به کاهش خود ادامه داد. بررسی ها نشان می دهد قیمت مواد خام در بازار داخلی چین در هفته منتهی به روز سه شنبه (۲ می) به ۴۰۴.۱ دلار در هر تن رسید. این در حالی است که قیمت مواد خام داخلی چین با کاهش ۶.۵ درصدی نسبت به هفته قبل همراه بود. باید توجه داشت که به دلیل انتظارات منفی در بازار فولاد میزان تقاضا برای قراضه فولادی در حال کاهش است که باعث توقف خرید می گردد.
به نقل از چندین منبع خبری، طی ۲۱ تا ۲۸ آوریل ۲۰۲۳، کارخانه‌ های EAF مستقر در چین از ۶۲.۲ درصد ظرفیت تولید خود استفاده کردند که ۴.۲ درصد کمتر از هفته قبل بوده است.
همچنین تحلیل گران بازار در روز سه شنبه (۲ می) اعلام کردند متوسط حجم روزانه عرضه قراضه فولادی به کلیه واحدهای فولادی ۲۶۴ هزار تن بوده که نسبت به هفته ۱۴ تا ۲۱ آوریل ۸ درصد کاهش داشته است. بررسی ها نشان می دهد میانگین مصرف روزانه مواد خام در چین در هفته منتهی به روز جمعه (۲۱ آوریل) به ۲۸۸۰۰۰ تن رسید که نسبت به هفته قبل کاهش ۸.۶ درصدی را تجربه کرده است.

بررسی قیمت قراضه فولادی در ایالات متحده آمریکا

به نقل از برخی تاجران، قیمت قراضه فولادی در بازار ایالات متحده آمریکا برای هفته ۲۴ آوریل تا ۱ می ۲۰۲۳ به محدوده ۳۷۴ تا ۳۷۸ دلار در هر تن رسید. این در حالی است که قیمت قراضه فولادی در بازار ایالات متحده آمریکا در هفته منتهی به روز دوشنبه (۱ می) با ۳.۱ درصد کاهش نسبت به هفته قبل همراه بوده است.
در این میان معامله گران در روز سه شنبه (۲ می) گزارش دادند وضعیت منفی بازار ترکیه همچنان بر قیمت قراضه فولادی در ایالات متحده آمریکا تأثیر می گذارد. بررسی ها نشان می دهد با عدم تقاضا از سوی فولادسازان مستقر در ترکیه و کاهش قیمت فولاد، بازار انتظار ندارد قیمت کالاها در کوتاه مدت افزایش یابد.
به نقل از چندین منبع خبری، در حال حاضر بازار جهانی قراضه فولادی به قیمت فولاد در چین بستگی دارد. باید توجه داشت که فولادسازان مستقر در ترکیه نمی توانند محصولات فولادی نهایی را در بازارهای صادراتی بفروشند زیرا فروشندگان مستقر در آسیا و روسیه سطوح قیمت پایین تری را ارائه می دهند که برای ترکیه دور از دسترس می باشد.
همچنین تحلیل گران بازار در روز سه شنبه (۲ می) اعلام کردند تامین کنندگان قراضه فولادی در ایالات متحده به مصرف کنندگان مستقر در ترکیه و تایوان وابسته هستند که نمی خواهند مواد خام را بدون درک چشم انداز فروش فولاد بخرند، بنابراین آنها انتظار کاهش قابل توجهی در قیمت قراضه فولادی دارند.
همانطور که مرکز GMK قبلا گزارش داد، حجم جمع آوری قراضه فولادی در اوکراین در مارس ۲۰۲۳ به ۷۰.۴ هزار تن رسید. این در حالی است که حجم جمع آوری قراضه فولادی در اوکراین در ماه مارس حدود ۲۳.۲ درصد نسبت به ماه قبل افت داشته است. بررسی ها نشان می دهد صادرات قراضه فولادی از اوکراین در مارس ۲۰۲۳ بالغ بر ۱۵.۵ هزار تن بوده نسبت به ماه قبل با کاهش ۶.۱ درصدی همراه بوده است.

منبع: آرتان پرس

لازم به ذکر است مسئولیت حقوقی تمامی محتواهای تولیدی این وبسایت تحت عنوان «اختصاصی معدن‌مدیا» و در این دسته‌بندی، به عهده رسانه «نوآوران معدن» با شناسه مجوز 88190 می‌باشد؛ سایر محتواهای درج‌شده بازنشر و با ذکر منبع است.