جستجو

یک کارشناس صنعت فولاد گفت: در سنوات اخیر بیش از ۱۰۰ مورد چالش در حوزه معدن و صنایع معدنی شناسایی شده که فضای کسب و کار و سرمایه گذاری این حوزه را بسیار نامطلوب کرده است.


علی یاری به تشریح وضعیت معادن پرداخت و گفت: از نظر اکتشاف و ذخایر تا پایان سال ۱۴۰۱ بیش از ۶۰ میلیون تن مواد معدنی در کشور بوده که ۳ درصد از سهم ذخایر جهان است.
وی افزود: از نظر تولید و استخراج در سال ۱۴۰۱ نزدیک به ۶۰۰ میلیون تن ماده معدنی در کشور استخراج شده است که برآورد می‌شود براساس برنامه راهبردی وزارت صمت به ۶۶۲ میلیون تن در سال ۱۴۰۴ افزایش می یابد.
این کارشناس صنعت فولاد تصریح کرد: همچنین در بحث اشتغال در سال ۱۴۰۱ حدود ۷۸۰ هزار نفر در زنجیره‌ی معدن و صنایع معدنی مشغول به کار بوده اند.
علی یاری با تاکید بر اینکه براساس آخرین گزارش سهم معدن از تولید ناخالص داخلی۵.۳ درصد در سال ۱۳۹۸ بوده است، اظهارداشت: این سهم به شرط تحقق اهداف برنامه راهبردی وزارت صمت در افق ۱۴۰۴ به ۸.۴۱ درصد افزایش خواهد یافت.
به گفته وی، ارزآوری بخش معدن در سال ۱۴۰۱ با احتساب سهم ۳.۵ میلیارد دلاری واردات و ۱۱.۸ میلیارد دلاری صادرات محصولات معدن و صنایع معدنی تراز مثبت ۸.۴ میلیارد دلاری در کارنامه‌ درخشان بخش معدن ثبت شده است که این میزان به شرط تحقق برنامه راهبردی به ۲۰ میلیارد دلار در افق ۱۴۰۴ ارتقا می یابد.

منبع: فولادبان

لازم به ذکر است مسئولیت حقوقی تمامی محتواهای تولیدی این وبسایت تحت عنوان «اختصاصی معدن‌مدیا» و در این دسته‌بندی، به عهده رسانه «نوآوران معدن» با شناسه مجوز 88190 می‌باشد؛ سایر محتواهای درج‌شده بازنشر و با ذکر منبع است.