جستجو

معاون وزیر صمت و رئیس سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات معدنی با بیان این‌که بزرگترین طرح پیمایش زمین‌شناسی به وسعت هشتاد هزار کیلومتر مربع در کشور اجرا می‌شود، گفت: در این طرح علاوه بر استفاده از توانمندی داخلی در بحث نیروی انسانی از همکاری‌های بین‌المللی نیز بهره خواهیم برد.


علیرضا شهیدی گفت: با توجه به کارنامه خوب کشور روسیه در زمین‌شناسی و اکتشاف در نظر داریم تا بخشی از مناطق را از طریق زمین‌شناسان روسیه اکتشاف کنیم.
به گفته وی، در این طرح با پیمایش‌هایی که در مناطق انجام می‌دهیم، منابع قابل توجهی از کانسار‌های فلزی مانند آهن، مس، پلی متال‌ها و طلا را اکتشاف می‌کنیم.
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه در دیواندره استان کردستان با اجرای ژئوفیزیک هوایی منابع قابل توجهی از ذخایر پنهان کانسار آهن را اکتشاف کردیم، تصریح کرد: امیدواریم که این کانسار آهن بتواند در صنایع معدنی استان استفاده و در آنجا موجب رشد تولید و کاهش بیکاری شود.
شهیدی افزود: امیدواریم در ادامه طرح پیمایش بتوانیم ذخایر قابل توجهی را در استان‌هایی همچون استان قم، مرکزی، اصفهان، آذربایجان غربی اکتشاف کنیم.

منبع: فولادبان

لازم به ذکر است مسئولیت حقوقی تمامی محتواهای تولیدی این وبسایت تحت عنوان «اختصاصی معدن‌مدیا» و در این دسته‌بندی، به عهده رسانه «نوآوران معدن» با شناسه مجوز 88190 می‌باشد؛ سایر محتواهای درج‌شده بازنشر و با ذکر منبع است.