جستجو

یک فعال صنعت فولاد گفت: در حال حاضر، کمبود زیرساخت‌های مورد نیاز صنعت فولاد به ویژه در زمینه کمبود گاز و برق، تولید محصولات فولادی را در شرکت‌ها تحت تاثیر قرار داده و روند آن را کاهشی کرده است.


سجاد محمدی با اشاره به اینکه تنها فایده ارز نیمایی سود هنگفت برای دلالان است، اظهارداشت: تولیدکنندگان با هرگونه دخالت دولت در قیمت‌گذاری دستوری در حوزه اقتصاد به ‌خصوص تولید مواد معدنی مخالف هستند؛ چرا که تاکنون این سیاست، نتیجه خوبی نداشته است.
وی گفت: در این راستا، در فروش محصولات فولادی با دلار نیمایی، دلالان تنها کسانی هستند که سود می‌‌‌برند و مصرف‌کننده نهایی از تبعات ارز نیمایی در بدنه صنعت منتفع نخواهد شد. به‌ ‌‌عنوان مثال، آثار ارز نیمایی در قیمت آخرین زنجیره محصولات فولادی مانند لوازم خانگی، خودروسازی و ساختمان نمود عینی ندارد و خریداران به ‌‌‌هیچ وجه احساس نمی‌‌‌کنند محصولی ارزان با ارز دولتی به دست آنان رسیده است.
این فعال فولادی گفت: در حال حاضر کمبود زیرساخت‌های مورد نیاز صنعت فولاد به ویژه در زمینه کمبود گاز و برق، تولید محصولات فولادی را در شرکت‌ها تحت تاثیر قرار داده و روند آن را کاهشی کرده است. در واقع، کمبودها در این حوزه باعث می‌شود فولادسازان بخشی از تولید خود را از دست بدهند و آثار این مساله مهم بر زنجیره تولید فولاد کشور تاثیر گذار خواهد بود.
محمدی مطرح کرد: مهم‌ترین چالش پیش‌رو در حوزه فولاد، محدودیت‌های برق در تابستان و گاز در زمستان است. در نهایت، ضرر و زیان کاهش تولید در صنعت فولاد دامن بسیاری از صنایع پایین‌دستی را خواهد گرفت و مشکلات جدیدی را برای کشور ایجاد خواهد کرد. امیدواریم در آینده با برنامه‌ریزی و اقدام‌های صحیح این مانع اصلی تولید از سر راه صنایع برداشته شود.

منبع: فولادبان

لازم به ذکر است مسئولیت حقوقی تمامی محتواهای تولیدی این وبسایت تحت عنوان «اختصاصی معدن‌مدیا» و در این دسته‌بندی، به عهده رسانه «نوآوران معدن» با شناسه مجوز 88190 می‌باشد؛ سایر محتواهای درج‌شده بازنشر و با ذکر منبع است.