جستجو

مصرف فولاد ایران در دو ماهه منتهی به اواخر اردیبهشت ماه در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته افزایش قابل توجهی داشته است، زیرا تقاضا برای فولاد تولید داخل در بخش تولیدی کشور افزایش یافته است.


ایران در دو ماه منتهی به اواخر ماه مه، سالانه ۲۲ درصد بیشتر از فولاد تولید داخل خود استفاده کرده است.
ارقام انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران (ISPA) نشان می‌دهد مشتریان ایرانی در دو ماهه منتهی به اردیبهشت حدود ۲ میلیون و ۴۳۲ هزار تن فولاد نیمه‌ساز یا شمش تولید شده در کشور خریداری کرده‌اند. ۲۱.
در این گزارش آمده است که این رقم نسبت به فروردین تا اردیبهشت ۲۰۲۲ ۲۲ درصد افزایش داشته و مجموع شمش فولادی تولیدی ایران در دو ماه منتهی به اواخر اردیبهشت به نزدیک به ۳ میلیون تن رسیده است.
مصرف سایر فرآورده های فولادی و آهنی تولیدی کارخانه های گاز ایران نیز طی فروردین تا اسفند امسال افزایش یافته است.
حدود ۳.۳۵۷ میلیون تن از آهن اسفنجی تولید داخل که به عنوان آهن کاهش یافته مستقیم نیز شناخته می شود، طی دو ماه منتهی به اواخر اردیبهشت به مشتریان ایرانی عرضه شد که نسبت به سال گذشته ۴ درصد افزایش داشت.
ارقام ISPA نشان می دهد که عرضه فولاد بلند به تولیدکنندگان ایرانی در ماه آوریل تا مه ۲ درصد نسبت به سال قبل افزایش یافته و به ۰.۸۲۳ میلیون تن از مجموع تولید داخلی ۰.۹۹ میلیون تنی گزارش شده در این دوره رسیده است.
میزان مصرف محصولات فولادی در ایران در دو ماه منتهی به اواخر اردیبهشت در مقایسه با مدت مشابه پارسال تقریباً ثابت بوده و به یک میلیون و ۶۸۶ هزار تن رسیده است.
این ارقام در حالی منتشر می‌شود که گزارش‌هایی حاکی از آن است که خودروسازان ایرانی خرید آهن و فولاد خود را از شرکت‌های داخلی افزایش داده‌اند، زیرا قصد دارند به سطح تولید بی‌سابقه برسند.
ایران دهمین تولیدکننده بزرگ فولاد در جهان است. این کشور در سال‌های اخیر شاهد افزایش تولید و صادرات فولاد بوده است که عمدتاً به دلیل افزایش حمایت دولت از این بخش بوده است که پاسخی به تحریم‌های ایالات متحده بر صادرات نفت این کشور بوده است.
ارقام ISPA منتشر شده در اواسط ماه مه نشان می دهد که کل تولید فولاد در ایران در ماه آوریل نسبت به سال قبل یک درصد افزایش داشته است.

منبع: صدا و سیما

لازم به ذکر است مسئولیت حقوقی تمامی محتواهای تولیدی این وبسایت تحت عنوان «اختصاصی معدن‌مدیا» و در این دسته‌بندی، به عهده رسانه «نوآوران معدن» با شناسه مجوز 88190 می‌باشد؛ سایر محتواهای درج‌شده بازنشر و با ذکر منبع است.