جستجو

مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت توسعه معدنی و صنعتی صبانور با نماد بورسی «کنور» با دستور کار قرائت گزارش هیات مدیره و بررسی گزارش صورت مالی شرکت منتهی به ۲۹ اسفند ۱۴۰۱، با حضور ۸۶.۳ درصد سهام‌داران در محل سالن تلاش وزارت کار در تهران برگزار شد.


محمد کلانتری مدیرعامل شرکت توسعه معدنی و صنعتی صبانور در مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت توسعه معدنی و صنعتی صبانور «کنور» گفت: به عنوان یکی از ۱۰ تولیدکننده برتر فرآورده‌های سنگ‌آهن یعنی گندله و کنسانتره در کشور شناخته می‌شویم و در حال حاضر ما بزرگ‌ترین تولیدکننده گندله و کنسانتره سنگ‌ آهن در غرب کشور هستیم.
مجموع ذخایر چهار معدن شرکت به ۵۰ میلیون تن رسیده است و از دو سال گذشته، توسعه اکتشافات را در دستور کار خود قرار داده‌ایم.
با طرح توسعه‌ای که سال گذشته در معدن باباعلی به مرحله اجرا رسید، میزان استخراج از دو میلیون تن به ۱۵ میلیون تن افزایش پیدا کرد.
در سایر معادن شرکت همچون گلالی و شهرک، میزان حفاری اکتشافی به طرز چشمگیری افزایش پیدا کرد و به نظر می‌رسد با اقدامات انجام شده، ذخیره قطعی مجموعه از ۵۰ میلیون تن به ۱۳۲ میلیون تن برسد.
اجرای طرح‌های توسعه‌ای منجر به افزایش ظرفیت تولید، بهبود کمی و کیفی محصولات، افزایش دارایی‌ها و کاهش بدهی‌های شرکت شده است.
عملکرد بورسی شرکت نیز مناسب بوده و علاوه بر افزایش حاشیه سود عملیاتی، «کنور» بازدهی ۲۷ درصدی داشته است.
در سال گذشته، انجام ۶۰ هزار متر حفاری اکتشافی را برنامه‌ریزی کرده بودیم که خوشبختانه این امر محقق شد. این میزان حفاری اکتشافی در مقایسه با اسکیل کشور بسیار مناسب است.
البته در اجرای طرح‌های توسعه‌ای خود با چالش‌هایی نیز مواجه بودیم که ضمن حمایت شرکت سرمایه‌گذاری توسعه معادن و فلزات (ومعادن)، بر مشکلات غلبه کردیم.
پروژه افزایش ظرفیت یک میلیون تنی واحد تولید کنسانتره در گلالی همدان با هزینه هفت هزار میلیارد ریالی را در دست اجرا داریم که مراحل اجرایی آن شامل تجهیز کارگاه در اردیبهشت ماه آغاز شد.
همچنین فاز اول پروژه گندله‌سازی شهرستان بیجار با ظرفیت تولید سالانه یک میلیون تن تا نیمه اول سال ۱۴۰۲ به بهره‌برداری خواهد رسید. هزینه این طرح ۱۲ هزار میلیارد ریال برآورد شده که از محل افزایش سرمایه تامین خواهد شد.
صبانور نقش مهمی در صنعت فولاد در غرب کشور داشته است و یک مهره کلیدی در این صنعت جهت نیل به تولید ۵۵ میلیون تن فولاد در افق ۱۴۰۴ به شمار می‌آید.
با توجه به شرایط تحریم، همواره سعی داشته‌ایم که هزینه‌های پروژه‌ها را مدیریت و تجهیزات با کیفیت را خریداری کنیم.
اورهال خطوط مختلف تولید در شرکت به طور سالانه صورت می‌گیرد که هزینه آن در بودجه شرکت لحاظ شده و زمان آن نیز برنامه‌ریزی می‌شود. برای مثال، پیش‌بینی ما برای اورهال خط گندله ۲۵ روز بود که به دلایلی به ۴۰ روز افزایش یافت.
خوشبختانه تاکنون هیچ مشکل استحکامی و کاهش کیفیت در خصوص دپوی گندله نداشته‌ایم و می‌توان تا دو سال آن را دپو کرد.
حاشیه سود ۵۳ درصدی عملیاتی شرکت، حاکی از عملکرد مطلوب ما بوده که در مقایسه با سایر شرکت‌ها، رقم بسیار بالایی به حساب می‌آید.
مسوولیت‌های اجتماعی شرکت در سال گذشته، رقمی معادل ۱۳ میلیارد تومان بود و ۱۸ میلیارد تومان در این زمینه طی سال جاری در نظر گرفته شده است.
شایان ذکر است، شرکت توسعه معدنی و صنعتی صبانور «کنور» در پایان مجمع عمومی عادی سالیانه، ۱۸۰ تومان سود به ازای هر سهم میان سهام‌داران خود تقسیم کرد.

منبع: فلزات آنلاین

لازم به ذکر است مسئولیت حقوقی تمامی محتواهای تولیدی این وبسایت تحت عنوان «اختصاصی معدن‌مدیا» و در این دسته‌بندی، به عهده رسانه «نوآوران معدن» با شناسه مجوز 88190 می‌باشد؛ سایر محتواهای درج‌شده بازنشر و با ذکر منبع است.