جستجو

یک شرکت معدنی تلاش دارد با کمک تیمی از شرکای خود از محل روش‌های علمی به استخراج نیکل اقدام کند. آرکا در سطح جهانی با توسعه‌دهندگان و اپراتورهای معدن نیکل مانند واله، تالون، پوسیدون، Nickel Search و بکستون همکاری می‌کند تا با استفاده از فناوری جدید خود،CO۲ را در معدن ذخیره کند. این شرکت درحال‌توسعه و گسترش فناوری‌هایی است که به معدن‌کاران کمک می‌کند تا پتانسیل حذف کربن محصولات جانبی استخراج خود را به حداکثر برسانند و کسب درآمد کنند.
فناوری فعال‌‌‌‌‌‌‌سازی معدنی که در انتظار ثبت اختراع از سوی این شرکت است، از انفجارهای انرژی با شدت بالا برای تبدیل و مختل‌کردن ساختار شبکه مواد معدنی غنی از منیزیم استفاده کرده و سرعت و ظرفیت جذب CO۲ و ذخیره‌‌‌‌‌‌‌سازی دائمی را افزایش می‌دهد. این کار کمک خواهد کرد تا شرکت‌ها باطله‌‌‌‌‌‌‌های خود را به تاسیسات جذب مستقیم هوا و ذخیره‌‌‌‌‌‌‌سازی در مقیاس صنعتی تبدیل‌کرده و زباله‌‌‌‌‌‌‌های معدن را به یک منبع ارزشمند جدید و راه‌حل اقلیمی تبدیل کنند.

منبع: دنیای اقتصاد

لازم به ذکر است مسئولیت حقوقی تمامی محتواهای تولیدی این وبسایت تحت عنوان «اختصاصی معدن‌مدیا» و در این دسته‌بندی، به عهده رسانه «نوآوران معدن» با شناسه مجوز 88190 می‌باشد؛ سایر محتواهای درج‌شده بازنشر و با ذکر منبع است.