جستجو

یک کارشناس صنعت فولاد گفت: در آینده ای نزدیک بحث تامین سرمایه در بخش‌های زیرساختی، سرمایه در گردش و توسعه‌ای به دیگر مشکلات بخش صنعت و تولید اضافه خواهد شد.


محسن مصطفی پور با اشاره به یکی از چالش‌های پیش روی صنعت فولاد، اظهارداشت: در آینده ای نزدیک بحث تامین سرمایه در بخش‌های زیرساختی، سرمایه در گردش و توسعه‌ای به دیگر مشکلات بخش صنعت و تولید اضافه خواهد شد.

وی با بیان اینکه برای حل این مشکل در دو بخش باید انتظاراتی از دولت داشت، گفت: بخش اول اینکه به بازارهای پولی یعنی همان بانک‌ها که تامین کننده نیاز مالی بنگاه های مختلف هستند، اجازه قرار دادن منابع به سمت بازار های حوزه سرمایه گذاری در کشور داده شود و مبالغ تامین و به درستی توزیع شود.

این کارشناس صنعت فولاد افزود: بخش دوم هم اینکه بتوان با هماهنگی های لازم با سفارتخانه های مختلف و و رابطین اقتصادی علی رغم تحریم های ظالمانه که آثار نامناسبی را در بخش اقتصاد کشور به جا گذاشته است، فرصت‌های ایجاد سرمایه گذاری خارجی برای فالین اقتصادی به وجود آید.

به گفته مصطفی پور، باید در کنار تمامی این راه حل‌ها شرکت‌ها و بنگاه های بزرگ اقتصادی تغییر نگاهی را از سمت تامین منابع مالی از بازارهای پولی به سمت بازار سرمایه داشته باشند.

وی در بخشی دیگر از صحبت های خود افزایش ارزش افزوده در ابتدای زنجیره و تامین منابع مالی برای اکتشاف و استخراج را از جمله مسائل مهم برای تحقق تولید ۵۵ تنی فولاد در افق ۱۴۰۴ دانست.

این کارشناس صنعت فولاد تصریح کرد: اجرای طرح‌های توسعه‌ای حوزه فولاد در کشور و روند بهره‌مندی از فضای معدنی کشور مطرح است و به قطع یقین با توجه به اقدامات حوزه معدن و اکتشافات تا تحقق هدف ۵۵ میلیون تنی فولاد در افق ۱۴۰۴ فاصله داریم.

منبع: فولادبان

لازم به ذکر است مسئولیت حقوقی تمامی محتواهای تولیدی این وبسایت تحت عنوان «اختصاصی معدن‌مدیا» و در این دسته‌بندی، به عهده رسانه «نوآوران معدن» با شناسه مجوز 88190 می‌باشد؛ سایر محتواهای درج‌شده بازنشر و با ذکر منبع است.