جستجو

با توجه به داده های منتشر شده، ارزش واردات محصولات فولادی ترکیه در ژانویه تا ژوئیه ۲۰۲۳ حدود ۱۹.۲ درصد نسبت به سال قبل کاهش یافت.


بر اساس آمار تجارت خارجی موقت گردآوری شده توسط موسسه آمار ترکیه (TUIK) و معاونت گمرک ترکیه، در ژوئیه ۲۰۲۳ ارزش واردات آهن و فولاد ترکیه در مجموع به ۲.۳۵ میلیارد پوند رسید. این در حالی است که ارزش واردات آهن و فولاد ترکیه در ژوئیه ۲۰۲۳ با کاهش ۷ درصدی نسبت به ژوئیه ۲۰۲۲ همراه بوده است.

فعالان بازار در روز سه شنبه (۲۹ آگوست) اعلام کردند آهن و فولاد ترکیه از نظر ارزش وارداتی در رتبه ششم در بین سایر محصولات کشور قرار گرفته است.

به نقل از چندین منبع خبری، در دوره ژانویه تا ژوئیه ۲۰۲۳ ارزش واردات آهن و فولاد ترکیه به ۱۵.۵۹میلیارد دلار رسید. این در حالی است که ارزش واردات آهن و فولاد ترکیه در دوره ژانویه تا ژوئیه ۲۰۲۳ در مقایسه با سال گذشته با ۱۹.۲ درصد کاهش همراه بوده است.

در این میان معامله گران گزارش دادند که در ماه ژوئیه ۲۰۲۳ واردات اقلام آهنی یا فولادی ترکیه رتبه چهاردهم را در بین محصولات دارای ارزش صادراتی به خود اختصاص داده است.

به نقل از برخی تاجران، ارزش واردات اقلام آهنی یا فولادی به ترکیه در ژوئیه ۲۰۲۳ به ۳۹۴.۸۷ میلیون دلار رسید. این در حالی است که ارزش واردات محصولات فولادی و آهنی به ترکیه در ژوئیه ۲۰۲۳ با ۳۰.۹ درصد افزایش نسبت به ژوئیه ۲۰۲۲ همراه بوده است.

همچنین معامله گران اعلام کردند ارزش واردات محصولات آهنی یا فولاد در هفت ماهه اول سال جاری به ترکیه به ۲.۳۸ میلیارد دلار رسید. این در حالی است که ارزش واردات این محصولات به ترکیه در ژانویه تا ژوئیه ۲۰۲۳ با ۱۲.۲ درصد افزایش نسبت به مدت مشابه در سال قبل همراه بوده است.

منبع: آرتان پرس

لازم به ذکر است مسئولیت حقوقی تمامی محتواهای تولیدی این وبسایت تحت عنوان «اختصاصی معدن‌مدیا» و در این دسته‌بندی، به عهده رسانه «نوآوران معدن» با شناسه مجوز 88190 می‌باشد؛ سایر محتواهای درج‌شده بازنشر و با ذکر منبع است.