جستجو

با توجه به داده های منتشر شده،، شرکت های فولادی استرالیا در آگوست ۲۰۲۳ میزان صادرات سنگ آهن را ۳ درصد نسبت به ماه قبل افزایش دادند.


صادرات سنگ اهناسترالیا در آگوست ۲۰۲۳، میزان صادرات سنگ آهن و پلت به بازارهای خارجی را به ۷۱.۷ میلیون تن رساند. این در حالی است که میزان صادرات سنگ آهن و پلت از استرالیا در آگوست ۲۰۲۳ حدود ۳ درصد نسبت به ماه قبل افزایش یافته است.

فعالان بازار در روز شنبه (۹ سپتامبر) اعلام کردند میزان صادرات سنگ آهن از استرالیا به چین در ماه آگوست به ۵۹.۱ میلیون تن رسید. این در حالی است که میزان صادرات سنگ آهن از استرالیا به چین در ماه آگوست نسبت به ماه قبل ۳ درصد رشد داشته است.

به نقل از چندین منبع خبری، افزایش عرضه مواد اولیه از استرالیا به کشور چین با خرید زیاد مواد با عیار پایین از کارخانه‌ های فولاد چین تسهیل شده است، زیرا حاشیه سود شرکت ‌ها کاهش یافته است. بررسی ها نشان می دهد در آگوست ۲۰۲۳ حدود ۴.۵ میلیون تن سنگ آهن از استرالیا به کره جنوبی و ژاپن ارسال شد. باید توجه داشت که کره جنوبی و ژاپن دومین و سومین وارد کننده بزرگ سنگ آهن از استرلیا بوده اند.

در این میان معامله گران گزارش دادند شرکت معدنی Rio Tinto بیشترین حجم سنگ آهن را برای صادرات در آگوست ۲۰۲۳ حمل کرد که حدود ۲۶.۳۲ میلیون تن بوده است. باید توجه داشت که حجم سنگ آهن حمل شده از این شرکت در آکوست ۲۰۲۳ حدود ۲ درصد کمتر از ماه ژوئیه بوده است. بررسی ها نشان می دهد میزان سنگ آهن تحویل داده شده توسط BHP و Fortescue Metals Group به کشورهای خارجی به ترتیب ۲۲.۷۶ و ۱۵.۵۶ میلیون تن گزارش شده است.

به نقل از برخی تاجران، قیمت میانگین ماهانه سنگ آهن با محتوای آهن ۶۲ درصد در استرالیا در آگوست ۲۰۲۳ به ۱۰۹ دلار در هر تن CFR چین رسید. این در حالی است که قیمت میانگین ماهانه سنگ آهن با محتوای آهن ۶۲ درصد در آگوست ۲۰۲۳ نسبت به ژوئیه سال جاری با کاهش ۳ دلار در هر تن همراه بوده است.

همچنین تحلیل گران اعلام کردند وب سایت خبری SteelMint پیش بینی می کند که میزان صادرات سنگ آهن از استرالیا ممکن است در سه ماهه سوم سال ۲۰۲۳ به دلیل فصل بارندگی در چین، تقاضای ضعیف فولاد و برخی عوامل اقتصاد کلان ضعیف باقی بماند.

به نقل از برخی تاجران، در سال ۲۰۲۲، صادرات سنگ آهن از استرالیا به ۸۸۴ میلیون تن رسیده بود. باید توجه داشت که میزان صادرات سنگ آهن از استرالیا در سال ۲۰۲۲ حدود ۱.۵ درصد نسبت به سال قبل افزایش یافته است.

استرالیا پیش بینی می کند که درآمد حاصل از صادرات سنگ آهن از این کشور در سال مالی ۲۰۲۳ تا ۲۰۲۴ با ۱۱ درصد کاهش به ۱۱۰ میلیارد دلار استرالیا برسد. باید توجه داشت پیش بینی قبلی برای این دوره ۱۰۳ میلیارد دلار بوده است.

فعالان بازار اعلام کردند به دلیل افزایش قیمت کالاها، نرخ ارز کمتر از حد انتظار و افزایش جزئی در محموله‌ های خارج از کشور، مقدار پیش بینی شده برای درآمد حاصل از صادرات سنگ آهن از کشور استرالیا در سال مالی ۲۰۲۳ تا ۲۰۲۴ به سمت بالا بازنگری شد.

منبع: آرتان پرس

لازم به ذکر است مسئولیت حقوقی تمامی محتواهای تولیدی این وبسایت تحت عنوان «اختصاصی معدن‌مدیا» و در این دسته‌بندی، به عهده رسانه «نوآوران معدن» با شناسه مجوز 88190 می‌باشد؛ سایر محتواهای درج‌شده بازنشر و با ذکر منبع است.