جستجو

آرژانتین، کشوریست که سریع‌ترین رشد را در تولید لیتیوم داراست و به لطف سه معدن فعال و 38 پروژه در دست توسعه خود تا سال 2027 به سومین تولید کننده برتر دنیا تبدیل خواهد شد. این کشور که پس از استرالیا، شیلی و چین رتبه چهارم را دارد، افزایش تولید کربنات لیتیوم از 34000 تن فعلی به 260000 تن در سال تا سال 2027 را تجربه خواهد کرد. 18 پروژه لیتیوم در آرژانتین وجود دارد که تولید آنها باید در چهار سال آینده آغاز شود.
بر اساس آمار رسمی، صادرات این ماده اولیه تولید باتری از آرژانتین بر اساس تولید سالانه 200000 تن لیتیوم تا سال 2025 به 5.6 میلیارد دلار خواهد رسید. این کشور بخشی از «مثلث لیتیوم» جهان است، که یک نوار منحصر به فرد از زمین های مرتفع پوشیده از دریاچه ها و نمک های سفید است که شیلی، آرژانتین و بولیوی را در بر می گیرد و بیش از نیمی از منابع شناسایی شده لیتیوم جهان در این منطقه وجود دارد.

منبع: ایفنا

لازم به ذکر است مسئولیت حقوقی تمامی محتواهای تولیدی این وبسایت تحت عنوان «اختصاصی معدن‌مدیا» و در این دسته‌بندی، به عهده رسانه «نوآوران معدن» با شناسه مجوز 88190 می‌باشد؛ سایر محتواهای درج‌شده بازنشر و با ذکر منبع است.