جستجو

با توجه به داده های منتشر شده، قیمت و تقاضا برای محصولات فولادی در چین کاهش یافت و فولادسازان به ناچار میزان تولید را محدود کردند.


شرکت‌ های فولادی مستقر در چین با کاهش قیمت‌ محصولات فولادی مواجه هستند و کارخانه‌ ها مجبور به کاهش تقاضا پس از تعطیلات شدند.

فعالان بازار در روز جمعه (۱۳ اکتبر) اعلام کردند کارخانه های فولادی مستقر در چین تعمیر و نگهداری تجهیزات را اعلام کرده و میزان ارسال محموله های فولادی را محدود کرده اند.

به نقل از چندین منبع خبری، در هفته منتهی به روز جمعه (۱۳ اکتبر)، تولید کنندگان محصولات فولادی مستقر در استان یوننان اعلام کردند اکنون زمان تعمیر و نگهداری تجهیزات فرا رسیده است. بنابراین، آنها قصد دارند تولید فولاد ساختمانی را به میزان ۳۰۰۰۰۰ تن در ماه اکتبر به دلیل قیمت بالای زغال سنگ و قیمت پایین محصولات فولادی کاهش دهند.

در این میان معامله گران گزارش دادند علاوه بر این فولادسازان مستقر در استان یوننان از بازرگانان می خواهند قبل از حمل و نقل فولاد مقداری پول به عنوان پیش پرداخت واریز کنند. این در حالی است که قبلاً پرداخت پس از دریافت محموله های ارسال شده انجام می شد.

به نقل از برخی تاجران، در این هفته فولادسازان مستقر در Hubei همچنین برای جلوگیری از ضرر بیشتر، عرضه فولاد ساختمانی را به حالت تعلیق درآوردند. بررسی ها نشان می دهد اطلاعیه مشترک در مورد محدودیت قیمت و حجم فروش محصولات فولادی از ۱۰ اکتبر توسط فولاد Baowu Echeng، فولاد ووهان و فولاد Jinshenglan منتشر شده است.

همچنین معامله گران در روز جمعه (۱۳ اکتبر) اعلام کردند شرکت Jinshenglan از کاهش ۵۰۰۰ تنی تولید بیلت فولادی طی ۸ تا ۳۱ اکتبر به دلیل تعمیرات اساسی مبدل خبر داد. علاوه بر این باید توجخ داشت که فعالیت کارگاه نورد فولاد شرکت Jinshenglan به مدت ۴ روز متوقف شده است.

به نقل از چندین منبع خبری، فولادسازان مستقر در چین احتمالاً سعی می کنند با محدودیت های غیر تولیدی بر بازار تأثیر بگذارند، اما این مورد بر بازار تأثیر کمتری خواهد داشت، بنابراین شرکت های بیشتری مجبور به کاهش موقت تولید خواهند شد.

فعالان بازار در روز جمعه (۱۳ اکتبر) اعلام کردند از اواخر سپتامبر ۲۰۲۳ شرکت های Lvliang Jianlong، Jinnan Steel و Taihang Steel واقع در شانشی، به محدود کردن تولید در کوره بلند متوسل شدند. باید توجه داشت که با شروع ماه اکتبر ۲۰۲۳ سایر کارخانه های فولاد استان نیز به طرح محدود کردن تولید پیوستند. بررسی ها نشان می دهد برخی از شرکت‌ های پیشرو، مانند Shougang Jingtang و Baosteel، از شروع تعمیرات اساسی برای کاهش فشار عرضه در بازار خبر داده ‌اند.

به نقل از برخی تاجران، این سوال باقی می ماند که آیا چین در سه ماهه چهارم سال جاری محدودیت های تولید فولاد را اعمال خواهد کرد یا خیر. به گزارش وب سایت خبری SteelMint، در صورت عدم اجرای این سیاست، حجم ذوب فولاد کشور در پایان سال ۲۰۲۳ احتمالا حدود ۴۷ میلیون تن نسبت به سال قبل افزایش خواهد یافت. باید توجه داشت که حجم ذوب فولاد در کشور چین در سال ۲۰۲۲ حدود ۱.۰۱۸ میلیارد تن گزارش شده بود.

در این میان معامله گران در روز جمعه (۱۳ اکتبر) گزارش دادند علاوه بر این، کارخانجات فولاد چین به بازارهای صادراتی نگاه تهاجمی تری خواهند داشت. سپس طبق پیش بینی ها ممکن است صادرات فولاد از چین تا پایان سال ۲۰۲۳ به حدود ۸۹ میلیون تن برسد.

به نقل از منابع خبری، اگر دولت چین همچنان سیاست کنترلی را اجرا کند، این کشور ممکن است سال ۲۰۲۳ را با نرخ تخمینی تولید فولاد ۱.۰۱۱ میلیارد تن به پایان برساند. در این صورت، حجم تجمعی تولید در سپتامبر تا دسامبر نباید از ۳۰۰ میلیون تن و میانگین تولید روزانه فولاد ۲.۴۶ میلیون تن تجاوز کند و باید ۱۶.۲ درصد کمتر از میانگین روزانه شاخص برای ۹ ماه باشد.

چین در آگوست ۲۰۲۳ میزان تولید محصولات فولادی را به ۸۶.۴۱ میلیون تن رساند. این در حالی است که میزان تولید محصولات فولادی در آگوست ۲۰۲۳ در چین حدود ۴.۸ درصد نسبت به ماه قبل کاهش یافته است.

همچنین معامله گران در روز جمعه (۱۳ اکتبر) اعلام کردند شاخص میزان تولید محصولات فولادی در چین با سرعتی سریعتر از آنچه بازار انتظار داشت کاهش یافت، زیرا برخی از شرکت های فولادی تولید خود را در میان کاهش حاشیه سود کاهش دادند. بررسی ها نشان می دهد میزان تولید فولاد در کشور چین نسبت به آگوست ۲۰۲۲ حدود ۳.۲ درصد افزایش داشته است.

منبع: آرتان پرس

لازم به ذکر است مسئولیت حقوقی تمامی محتواهای تولیدی این وبسایت تحت عنوان «اختصاصی معدن‌مدیا» و در این دسته‌بندی، به عهده رسانه «نوآوران معدن» با شناسه مجوز 88190 می‌باشد؛ سایر محتواهای درج‌شده بازنشر و با ذکر منبع است.