جستجو

با توجه به داده های منتشر شده، میزان تولید جهانی محصولات فولادی در ماه اکتبر ۲۰۲۳ حدود ۰.۶ درصد نسبت به سال قبل کاهش یافت.


رتبه بندی جهانی ۶۴ کشور تولید کننده محصولات فولادی توسط انجمن جهانی فولاد نشان می دهد تولید جهانی محصولات فولادی در اکتبر ۲۰۲۳ به ۱۵۰ میلیون تن رسید. این در حالی است که میزان تولید جهانی محصولات فولادی در ماه اکتبر ۲۰۲۳ با افزایش ۰.۶ درصدی نسبت به اکتبر ۲۰۲۲ همراه بوده است. همچنین باید توجه داشت که میزان تولید جهانی محصولات فولادی در ماه اکتبر ۲۰۲۳ حدود ۰.۵ درصد نسبت به ماه قبل افزایش یافته است.

فعالان بازار در روز یک شنبه (۲۶ نوامبر) اعلام کردند مجموع کل تولید محصولات فولادی در کشورهای مستقل مشترک المنافع و اوکراین در اکتبر ۲۰۲۳ به ۷.۴ میلیون تن رسید. این در حالی است که میزان تولید محصولات فولادی در این کشورها در اکتبر ۲۰۲۳ حدود 1.4 درصد نسبت به ماه قبل افزایش یافته است. بررسی ها نشان می دهد میزان افزایش تولید محصولات فولادی در این کشورها در اکتبر ۲۰۲۳ نسبت به سال قبل حدود ۱۲.۹ درصد بوده است.

با توجه به داده های منتشر شده توسط انجمن جهانی فولاد در روز یکشنبه (۲۶ نوامبر)، ده کشور برتر تولید کننده محصولات فولادی در اکتبر ۲۰۲۳ شامل موارد زیر است:

  • بررسی ها نشان می دهد چین در اکتبر ۲۰۲۳ حدود ۷۹.۱ میلیون تن محصول فولادی تولید کرد که نسبت به اکتبر ۲۰۲۲ حدود ۱.۸ درصد افت داشته است.
  • همچنین به نقل از برخی منابع خبری، هند دومین کشور برتر تولید کننده محصولات فولادی است که در اکتبر ۲۰۲۳ حدود ۱۲.۱ میلیون تن محصول فولادی تولید کرد. این در حالی است که میزان تولید محصولات فولادی در اکتبر ۲۰۲۳ نسبت به اکتبر ۲۰۲۲ با رشد ۱۵.۱ درصدی همراه بوده است.
  • معامله گران اعلام کردند میزان تولید محصولات فولادی در کشور ژاپن نیز در اکتبر ۲۰۲۳ حدود ۷.۵ میلیون تن بوده است که نسبت به اکتبر ۲۰۲۲ افزایش ۲.۶ درصدی را تجربه کرده است.
  • باید توجه داشت که ایالات متحده آمریکا چهارمین کشور تولید کننده برتر محصولات فولادی است که میزان تولید محصولات فولادی در این کشور در اکتبر ۲۰۲۳ حدود ۶.۸ میلیون تن گزارش شده است. این در حالی است که تولید محصولات فولادی در این کشور در اکتبر ۲۰۲۳ با افزایش ۳.۴ درصدی نسبت به مدت مشابه در سال ۲۰۲۲ همراه بوده است.
  • تحلیل گران بازار گزارش دادند کشور روسیه نیز در اکتبر ۲۰۲۳ حدود ۶.۳ میلیون تن محصول فولادی تولید کرد که نسبت به اکتبر ۲۰۲۲ حدود ۳.۴ درصد افزایش داشته است.
  • بررسی ها نشان می دهد ششمین کشور تولید کننده برتر محصولات فولادی کشور کره جنوبی است که در اکتبر ۲۰۲۳ حدود ۵.۵ میلیون تن محصول فولادی تولید کرد. این در حالی است که میزان تولید محصولات فولادی در این کشور نسبت به اکتبر ۲۰۲۲ با افزایش ۶.۵ درصدی همراه بوده است.
  • همچنین به نقل از برخی منابع خبری، آلمان هفتمین کشور برتر تولید کننده محصولات فولادی است که در اکتبر ۲۰۲۳ حدود ۲.۹ میلیون تن محصول فولادی تولید کرد که نسبت به اکتبر ۲۰۲۲ کاهش ۸.۸ درصدی را تجربه کرده است.
  • تحلیل گران بازار گزارش دادند کشور ترکیه نیز در اکتبر ۲۰۲۳ حدود ۳ میلیون تن محصول فولادی تولید کرد که نسبت به اکتبر ۲۰۲۲ حدود ۴.۲ درصد رشد داشته است.
  • معامله گران اعلام کردند میزان تولید محصولات فولادی در کشور برزیل نیز در اکتبر ۲۰۲۳ حدود ۲.۶ میلیون تن بوده است که نسبت به اکتبر ۲۰۲۲ حدود ۱۰.۲ درصد افت داشته است.
  • باید توجه داشت که کشور ایران دهمین کشور تولید کننده برتر محصولات فولادی است که میزان تولید محصولات فولادی در این کشور در اکتبر ۲۰۲۳ حدود ۳.۱ میلیون تن گزارش شده است. این در حالی است که تولید محصولات فولادی در این کشور در اکتبر ۲۰۲۳ با افزایش ۳.۵ درصدی نسبت به مدت مشابه در سال ۲۰۲۲ همراه بوده است.

همچنین تحلیل گران بازار اعلام کردند میزان تولید جهانی محصولات فولادی در ژانویه تا اکتبر ۲۰۲۳ به ۱.۵۷ میلیارد تن رسیده است که نسبت به مدت مشابه در سال ۲۰۲۲ با افزایش ۰.۲ درصدی همراه بوده است.

به نقل از چندین منبع خبری، مجموع کل تولید محصولات فولادی در کشورهای مستقل مشترک المنافع و اوکراین در ژانویه تا اکتبر ۲۰۲۳ به ۶۶.۳ میلیون تن رسید. این در حالی است که میزان تولید محصولات فولادی در این کشورها در ژانویه تا اکتبر ۲۰۲۳ حدود 3.1 درصد نسبت به سال قبل افزایش یافته است.

در سال ۲۰۲۲ تولید جهانی محصولات فولادی به ۱.۸۳۱ میلیارد تن رسید. این در حالی است که میزان تولید جهانی محصولات فولادی در سال ۲۰۲۲ با کاهش ۴.۳ درصدی نسبت به سال ۲۰۲۱ همراه بوده است. بررسی ها نشان می دهد کشورهای مستقل مشترک المنافع و اوکراین برای سال ۲۰۲۲ کل تولید محصولات فولادی را به ۸۵.۲ میلیون تن رساندند که حدود ۲۰.۲ درصد نسبت به سال ۲۰۲۱ کاهش یافته است.

در این میان معامله گران در روز یک شنبه (۲۶ نوامبر) گزارش دادند اوکراین در سال ۲۰۲۲ تولید محصولات فولادی را ۷۰.۷ درصد نسبت به سال ۲۰۲۱ کاهش داد و به ۶.۳ میلیون تن رساند. به این ترتیب کشور اوکراین به دلیل جنگ، به رتبه ۲۵ در رده بندی تولیدکنندگان فولاد جهان سقوط کرد.

منبع: آرتان پرس

لازم به ذکر است مسئولیت حقوقی تمامی محتواهای تولیدی این وبسایت تحت عنوان «اختصاصی معدن‌مدیا» و در این دسته‌بندی، به عهده رسانه «نوآوران معدن» با شناسه مجوز 88190 می‌باشد؛ سایر محتواهای درج‌شده بازنشر و با ذکر منبع است.