جستجو

طبق آمار همگام با افزایش تولید در حوزه زنجیره آهن و فولاد کشور، بخش عمده تولید این حوزه، در مجموع هشت‌ ماهه امسال، صرف مصارف داخلی شده و در اختیار صنایع داخلی قرار گرفته و بخش کمی هم به صادرات اختصاص یافته است.


طبق آمار ارائه ‌شده از سوی انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران، از ابتدای سال‌جاری تا پایان آبان‌ماه بالغ بر ١١٧ میلیون تن از انواع اقلام فولادی در کشور تولید شده که از این میزان حدود ۱۶.۵ میلیون تن صادر و بالغ بر ١٠٢ میلیون تن صرف مصارف داخلی شده است.

بر این اساس، مصرف ظاهری فولاد کشور برای همه اقلام به‌جز مقاطع طویل فولادی که آن هم ۰.۲‌ درصد معادل ١٣ تن نسبت به هشت‌ماهه سال ١۴٠١ کمتر شده، رشد ۳.۰ تا ۷.۴ درصدی داشته است.

از ابتدای سال‌جاری تا پایان آبان‌ماه، ۸ میلیون و ٨٢٧‌ هزار تن مقاطع طویل فولادی در داخل مصرف شده که نسبت به مصرف ظاهری آن در مدت مشابه سال گذشته معادل ۶ میلیون و ٨۴٠‌ هزار تن، ۲.۰‌ درصد کمتر است.

همچنین ۶ میلیون و ١٠۵‌ هزار تن مقاطع تخت فولادی در هشت‌ ماهه امسال مصرف شده که ۷.۴‌ درصد نسبت به میزان مصارف آنها در هشت‌ ماهه ١۴٠١ معادل ۶ میلیون و ۵۵٨‌ هزار تن، افزایش مصرف را تجربه کرده است.

طی هشت‌ ماهه امسال، تولید محصولات فولادی ١۴ میلیون و ٨٧٣‌ هزار تن ثبت شده که تنها حدود ۲ میلیون تن آن صادر و ١٣ میلیون و ۶۶۶‌ هزار تن آن صرف مصرف داخلی شده است. مصرف این مقاطع نسبت به سال گذشته که ١٣ میلیون و ١۵٩‌ هزار تن بوده، ۳.۹‌ درصد بیشتر شده است.

مصرف آهن اسفنجی طی هشت‌ ماهه امسال ۳.۲ درصد رشد کرده و از ٢٣ میلیون و ۶١۴‌ هزار تن به ٢۴ میلیون و ٣۶۴‌ هزار تن رسیده است. در هشت‌ ماهه ١۴٠٢ قریب به ٢۵ میلیون و ۴۶٠‌ هزار تن آهن اسفنجی در کشور تولید شده که تنها حدود یک‌ میلیون و ٩۵‌ هزار تن آن صادر شده است.

منبع: آرتان پرس

لازم به ذکر است مسئولیت حقوقی تمامی محتواهای تولیدی این وبسایت تحت عنوان «اختصاصی معدن‌مدیا» و در این دسته‌بندی، به عهده رسانه «نوآوران معدن» با شناسه مجوز 88190 می‌باشد؛ سایر محتواهای درج‌شده بازنشر و با ذکر منبع است.