جستجو

به گزارش معدن مدیا، علیرضا رزم حسینی افزود: توفیق داشتیم که از یک مجموعه فاخر بخش خصوصی بازدید کنیم و بزرگترین معدن سنگ آهن اصفهان را به بهره برداری برسانیم.

وی ادامه داد: یکی از افتخارات جمهوری اسلامی صنعت فولاد است. سال گذشته 29میلیون تن فولاد خام تولید و 6.2میلیون صادر شد و در رتبه 10 جهانی قرار گرفتیم.

به گفته رزم حسینی، امید است در سال آینده تولید و صادرات در این صنعت بهبود یاید.

وی ادامه داد: اگر صنعت فولاد و صادرات پتروشیمی نبود سال گذشته حتما با مشکل روبرو می شدیم.

وزیر صمت افزود: وزارت صمت موفق شد در سال گذشته با واردات 38 میلیارد دلار که 13 میلیارد دلار آن تجهیزات و کالای اساسی و 25میلیارد مواد اولیه مورد نیاز کارخانجات رشد 8درصدی را ثبت کند.

رزم حسینی ادامه داد: صادرکنندگان ارز مورد نیاز ما را تامین کردند و درآمد ارزی کشور تامین شد تا صرف تهیه ارز مورد نیاز برای مواد اولیه شود.

وی افزود: ما از جمله کشورهایی هستیم که هم تحریمهای شدید داشتیم و هم کرونا، با این حال در بخش کشاورزی 7.5 درصد و در صنعت رشد 8 درصدی بدست آوردیم.

وزیر صمت گفت: اگر خارجی ها و قدرت های جهانی بگذارند ایران یکی از کشورهای توسعه یافته جهان خواهد بود. زیرا ما سرمایه معدنی زیادی در کشور داریم و میهن پرستان زیادی در خارج و داخل کشور هستند که اگر امنیت سرمایه گذاری ایجاد شود ایران را خواهند ساخت .

مطالعه‌ی بیشتر:

لازم به ذکر است مسئولیت حقوقی تمامی محتواهای تولیدی این وبسایت تحت عنوان «اختصاصی معدن‌مدیا» و در این دسته‌بندی، به عهده رسانه «نوآوران معدن» با شناسه مجوز 88190 می‌باشد؛ سایر محتواهای درج‌شده بازنشر و با ذکر منبع است.