جستجو

به گزارش معدن مدیا و به نقل از ایرنا، وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: واگذاری 6 هزار معدن غیرفعال کشور زمینه ساز سرمایه گذاری و ایجاد اشتغال مناسب در سراسر ایران است.
علیرضا رزم حسینی عصر روز جمعه در حاشیه بازدید از چهار واحد صنعتی در اردستان با اشاره به طرح آزاد کردن معادن حبس شده، افزود: این معدن ها که اغلب چندین دهه غیرفعال هستند آزاد و به سرمایه گذاران جدید واگذار خواهد شد.
وی ادامه داد: با اجرای این طرح، فرصت مناسبی برای سرمایه گذاران حوزه معدن و صنایع معدنی ایجاد شده تا در این زمینه سرمایه گذاری و ایجاد اشتغال کنند.
به گفته وی، نزدیک به 6 هزار از این نوع معدن ها در استان های کشور و از جمله در اصفهان وجود دارد که در هفته گذشته اعلام و به تدریج واگذار می شود.
وزیر صنعت، معدن و تجارت اظهار داشت: قرار است هر واحد معدنی که مواد معدنی آن به اندازه کافی وجود داشته باشد، ملزم به فرآوری مواد معدنی تولیدی شود.
وی تصریح کرد: از چندین ماه پیش خام فروشی ممنوع شده است و به سمت صنایع معدنی فرآوری شده پیش خواهیم رفت تا از این طریق اشتغالزایی بیشتری صورت گیرد.
رزم حسینی در بخش دیگری با تبیین وضعیت صنعت و تولید کشور در سال گذشته، خاطر نشان کرد: سال گذشته وضعیت صنعت و تولید در کشور مناسب بود و رشد هشت درصدی داشت.
به گفته وی، در سال 1399 افزون بر یک هزار و 557 واحد غیرفعال و راکد به چرخه تولید بازگشت و با وجود تحریم ها و مشکلات موجود، این تعداد واحد صنعتی و تولیدی فعال شدند و امسال نیز قرار است 2 هزار واحد دیگر به چرخه تولید بازگردد.
وزیر صنعت، معدن و تجارت عصر جمعه با حضور در اردستان از کارخانه های فولاد کویر، فاستونی، کاشی سیما و کویر مقوا بازدید کرد و از نزدیک در جریان فعالیت این واحدها قرار گرفت.
شهرستان افزون بر 42 هزار نفری اردستان دارای 66 واحد صنعتی است که از این تعداد، 40 واحد با ظرفیت اشتغال یک هزار و 500 نفر مشغول به کار هستند.
این شهرستان در فاصله نزدیک به 118 کیلومتری شمال شرقی اصفهان قرار دارد.

مطالعه‌ی بیشتر:

لازم به ذکر است مسئولیت حقوقی تمامی محتواهای تولیدی این وبسایت تحت عنوان «اختصاصی معدن‌مدیا» و در این دسته‌بندی، به عهده رسانه «نوآوران معدن» با شناسه مجوز 88190 می‌باشد؛ سایر محتواهای درج‌شده بازنشر و با ذکر منبع است.