جستجو

ریو تینتو، غول حفاری معدن به‌تازگی اعلام کرده تقاضا برای سنگ‌آهن در چین روبه‌ بهبود است.


به گزارش معدن مدیا و به نقل از دنیای اقتصاد، با این‌حال تقاضا برای این ماده معدنی در ایالات‌متحده، اروپا و ژاپن کاهش ‌یافته و ازاین‌رو می‌توان گفت اقتصاد جهانی به‌صورت نامتوازنی در حال بهبود است؛ بااین‌حال اشتهای تمام‌نشدنی چین برای واردات سنگ‌آهن رونق را به ریوتینتو بازگردانده است. این شرکت انگلیسی-استرالیایی به‌تازگی اعلام کرده اشتهای سیری‌ناپذیر چین برای سنگ‌آهن همچنان ادامه دارد؛ درحالی‌که دولت این کشور در حال افزایش هزینه‌های توسعه زیرساخت‌ها در جهت تعدیل پیامدهای اقتصادی کرونا است.
بااین‌حال هنوز بهبودی در تقاضای اروپا و آمریکا رخ نداده است و حتی زمانی که این اتفاق بیفتد نیز پیش‌بینی می‌شود بهبود تقاضا همراه با شیب آهسته باشد. از سوی دیگر بازار مس آمریکا همچنان در حالت ضعیفی است و از سوی دیگر نیز تولیدکنندگان آلومینیوم به دلیل افت شدید فروش خودرو در وضعیت نامناسبی هستند. کسب‌و‌کار سنگ‌آهن ریو موفق شد تا در سه‌ماه منتهی به پایان ژوئن، ۷/ ۸۶ میلیون تن ترکیبات فولاد را صادر کند که نشان‌دهنده رشد یک‌درصدی نسبت به زمان مشابه در سال گذشته و چهارمین عملکرد موفق فصلی تاریخ این شرکت است. ژان سباستین، مدیرعامل ریوتینتو می‌گوید باوجود چالش‌های مربوط به ویروس کرونا، تمامی کسب‌وکارهای ریوتینتو در حال انجام وظایف خود هستند و در فضای افزایش بهای سنگ‌آهن، فروش و درآمدزایی این بخش نیز رشد یافته است.

بهای سنگ‌آهن در سال‌جاری با رشد بیش از ۲۰ درصدی به ۱۱۰ دلار برای هر تن رسید و این بهترین رشد قیمت و عملکرد از بین تمامی مواد خام است؛ چراکه تقاضا برای سنگ‌آهن در چین به‌شدت روبه افزایش است. چین تنها در نیمه سال‌جاری ۵۰۰ میلیون تن سنگ‌آهن خریداری کرده است. در ماه ژوئن نیز این واردات برابر با ۱۰۰ میلیون تن بوده است و این بیشترین آمار واردات سنگ‌آهن در چین از اکتبر ۲۰۱۷ تاکنون محسوب می‌شود. دولت چین با اجازه دسترسی بیشتر دولت‌های محلی این کشور به وام‌ها برای پروژه‌های توسعه‌محور، از ساخت‌وساز زیرساخت‌ها طی ماه‌های اخیر حمایت کرده است. برای ریوتینتو افزایش بهای آهن بسیار امیدوارکننده است. پیش‌بینی می‌شود ریو، بزرگ‌ترین تولیدکننده سنگ‌آهن جهان در سال‌جاری ۳۲۴ تا ۳۳۴ میلیون تن موادخام تولید کند و این در حالی است که به گفته مقامات این شرکت، هزینه استخراج و فرآوری این مواد ۱۴ تا ۱۵ دلار برای ریو تمام می‌شود.

مطالعه‌ی بیشتر:

لازم به ذکر است مسئولیت حقوقی تمامی محتواهای تولیدی این وبسایت تحت عنوان «اختصاصی معدن‌مدیا» و در این دسته‌بندی، به عهده رسانه «نوآوران معدن» با شناسه مجوز 88190 می‌باشد؛ سایر محتواهای درج‌شده بازنشر و با ذکر منبع است.