جستجو

مدیرعامل فولاد سنگان گفت: پهنه های اکتشافی و مشخص شدن حدود آنها سرمایه‌های بالقوه ای هستند که معطل مانده‌اند و راه اندازی و سرمایه گذاری آنها موجب افزایش اشتغال، درآمد و تامین مواد اولیه واحدهای تولید کننده در صنعت فولاد خواهد شد.


علی امرایی درباره مزایده معادن و پهنه‌های معدنی در آینده نزدیک افزود: مزایده معادن اقدام خوبی به شمار می‌رود زیرا معادن موجود در کشور پتانسیل‌های بالقوه ای هستند که کشور را از اقتصاد تک محصولی نفت نجات خواهد داد.
وی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری درباره جایگزینی معادن بجای نفت و رهایی از اقتصاد تک محصولی توضیح داد: زمانی که معدن جایگزین نفت شود ما به سمت اقتصادی خواهیم رفت که معدن نقش بیشتری در اقتصاد خواهد داشت.فعال سازی معادن هم مواد اولیه بسیاری از واحدهای تولیدی را تامین خواهد کرد و هم بسیاری از واحدهای تولیدی را از واردات مواد اولیه بی نیاز خواهد کرد.
وی تعیین قیمت پهنه های معدنی را براساس کارشناسی، حجم ذخیره و عیارمحصول و کالا دانست و گفت: قیمت هایی که در بازارها تعیین و برآورد می شود قیمت معدن به صورت خام است اما در کنار قیمت پهنه های معدنی ، بخش اعظم هزینه های معدنی و جانبی راه دسترسی به معادن ، زیر ساخت ، اکتشافات تکمیلی و استخراج آن باز می گردد که بسیار پرهزینه و گران است.
این فعال معدنی همچنین با اشاره به هزینه های دیگر راه اندازی معادن افزود: تامین آب و برق و راههای دسترسی به خطوط اصلی جاده ای و حمل و نقل، انشعابات، استخراج و اکتشاف از جمله هزینه هایی است که اغلب شرکت کنندگان در مزایده از شرایط این هزینه ها اطلاع دارند.

منبع: فولادبان

لازم به ذکر است مسئولیت حقوقی تمامی محتواهای تولیدی این وبسایت تحت عنوان «اختصاصی معدن‌مدیا» و در این دسته‌بندی، به عهده رسانه «نوآوران معدن» با شناسه مجوز 88190 می‌باشد؛ سایر محتواهای درج‌شده بازنشر و با ذکر منبع است.