جستجو

قیمت طلا امروز چهارشنبه (۲۶ ژوئن) ثابت بود، زیرا بازدهی دلار و خزانه داری آمریکا قبل از اعلام تورم در اواخر هفته جاری ثابت ماند که می‌تواند شفافیت بیشتری در مسیر نرخ بهره فدرال رزرو ارائه دهد.


طلای جهانی بدون تغییر در ۲۳۱۹ دلار و ۱۴ سنت در هر اونس بود. قیمت طلای آمریکا در ۲۳۳۱ دلار ثابت بود.

دلار آمریکا در برابر رقبای خود ۰.۱ درصد افزایش یافت و طلا را برای سایر دارندگان ارز گران‌تر کرد، در حالی که بازدهی معیار ۱۰ ساله نیز بالاتر بود.

یک گزارش نشان می‌دهد یورو که زمانی رقیب دلار آمریکا به شمار می‌رفت، به عنوان یک ارز جایگزین در حال تضعیف بود و آنهایی که به دنبال کاهش ریسک هستند به جای آن به طلا روی آوردند.

معامله‌گران در این هفته، منتظر تخمین‌های تولید ناخالص داخلی سه ماهه اول ایالات‌متحده هستند که در روز پنجشنبه منتشر می‌شود و گزارش شاخص قیمت هزینه‌های مصرف شخصی در روز جمعه برای دریافت نشانه‌های بیشتر در مورد زمان و مقیاس کاهش احتمالی نرخ در سال جاری هستند.

اعتماد مصرف کننده ایالات‌متحده در ماه ژوئن در بحبوحه نگرانی‌ها در مورد چشم‌انداز اقتصادی کاهش یافت اما خانوارها نسبت به بازار کار خوش‌بین بودند و انتظار داشتند که تورم در سال آینده تعدیل شود.

لیزا کوک، از اعضای هیئت مدیره فدرال رزرو اظهار کرد که بانک مرکزی ایالات‌متحده در مسیر کاهش نرخ بهره در صورتی است که عملکرد اقتصاد انتظارات او را برآورده کند اما او از بیان اینکه چه زمانی فدرال رزرو قادر به اقدام خواهد بود، اجتناب کرد.

بر اساس گزارش CME FedWatch Tool، معامله گران در حال حاضر با احتمال ۶۵ درصد کاهش نرخ در ماه سپتامبر قیمت‌گذاری می‌کنند. نرخ بهره پایین‌تر، هزینه فرصت نگهداری شمش بدون بازده را کاهش می‌دهد.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، بهای هر اونس نقره با ۰.۱ درصد کاهش به ۲۸.۹۰ دلار رسید، پلاتین ۰.۴ درصد افزایش یافت و به ۹۸۵.۸۳ دلار رسید و پالادیوم ۰.۸ درصد کاهش یافت و به ۹۴۰.۶۰ دلار رسید.

منبع: ایسنا

لازم به ذکر است مسئولیت حقوقی تمامی محتواهای تولیدی این وبسایت تحت عنوان «اختصاصی معدن‌مدیا» و در این دسته‌بندی، به عهده رسانه «نوآوران معدن» با شناسه مجوز 88190 می‌باشد؛ سایر محتواهای درج‌شده بازنشر و با ذکر منبع است.