جستجو

چین انتقال بازرسی مواد اولیه فولادی وارد شده به چین را ممنوع کرد ، به این معنی که گمرک باید آن ها را در اولین بندر ورودی بازرسی کند.


به گزارش معدن مدیا به نقل از آرتان پرس ، گمرک چین طی بیانیه رسمی روز دوشنبه ۹ آگوست ، بازرسی مواد اولیه فولادی بازیافتی وارداتی را به بندر دیگری محول نمی کند.

مقررات بازرسی واردات مواد اولیه فولادی بازیافتی که اخیراً اجرا شده است ، جزئیات الزامات بازرسی را توضیح می دهد ، محل بازرسی مواد را مشخص می کند و مقرر می کند که گمرک در اولین بندر ورودی بازرسی ها را انجام دهد و درخواست انتقال گمرک را نپذیرد. واردات مواد اولیه بازیافتی که از خارج از کشور به مناطق ویژه نظارتی منتقل می شوند ، در صورت عدم بازرسی از سوی گمرک نباید وارد منطقه شوند.

مواد اولیه مورد بازرسی

رای ضایعات فولادی عیار HRS101 که رایج ترین عیار قراضه وارداتی به چین در ماه های اخیر است ، میزان ناخالصی نباید بیش از ۰٫۸ درصد باشد. عیار HRS102 ، نوع دیگری از ضایعات سنگین است و نباید بیش از ۰٫۳ درصد ناخالصی نداشته باشد. ناخالصی ها به هرگونه مواد غیر فلزی مخلوط شده با مواد اولیه فولادی بازیافت شده در فرآیند تولید ، جمع آوری ، بسته بندی و حمل و نقل اطلاق می شود.

این مواد شامل ضایعات چوب ، ضایعات کاغذ ، ضایعات پلاستیک و لاستیک ، ضایعات شیشه ، سنگ و مواد پودری با اندازه ذرات کمتر از ۲ میلی متر (خاک ، لجن ، چوب ، الیاف و غیره) هستند. مقررات بازرسی واردات مواد اولیه فولادی بازیافتی در یک سند با شماره SN/T 5353-2021 رسمی شد. اداره کل گمرک چین در ۲۲ ژوئن اعلام کرد که این مقررات از ۱ جولای ۲۰۲۱ اجرایی می شود.

به گفته گمرک ، مقررات این است که اصطلاحات و تعاریف ، بازرسی ها و روش ها پس از نتایج بازرسی واردات مواد اولیه فولادی بازیافتی ، وارد استاندارد شود. بر اساس سند SN/T 5353-2021 ، هفت نوع استاندارد مواد اولیه بازیافتی وجود دارد: سنگین (HRS) ، متوسط ​​(MRS) ، سبک (LRS) ، خرد شده (SRS) ، همراه (BRS) ، آلیاژ (ARS) و ریخته گری آهن (CRS). این سند همچنین الزامات دیگری را مانند اقدامات حفاظتی برای پرسنل در حال بازرسی ذکر می کند.

مطالعه‌ی بیشتر:

لازم به ذکر است مسئولیت حقوقی تمامی محتواهای تولیدی این وبسایت تحت عنوان «اختصاصی معدن‌مدیا» و در این دسته‌بندی، به عهده رسانه «نوآوران معدن» با شناسه مجوز 88190 می‌باشد؛ سایر محتواهای درج‌شده بازنشر و با ذکر منبع است.